Darojah, Ilmiana Zakiatud (2017) Analisis Tata Kelola Kebijakan Parkir Di Kabupaten Tuban (Studi Pada Dinas Perhubungan Kabupaten Tuban). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tata kelola kebijakan parkir di Kabupaten Tuban, dan faktor pendukung dan juga penghambat pegelolaan parkir. Metode penelitian ini adalah deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Pengumpulan data dilakukan dengan Teknik observasi, wawancara, dan dokumentasi. Peneliti menggunakan Fungsi Manajemen untuk mengecek keabsahan data penelitian. Dari hasil analisis penelitian menunjukkan bahwa tata kelola kebijakan parkir dilihat dari planning (perencanaan), organizing (pengorganisasian), actuating (pengarahan), controlling (pengendalian atau pengawasan), Pengelolaan retribusi parkir tepi jalan sudah baik, dapat dilihat dari penerimaan retribusi parkir tepi jalan umum untuk lima tahun terkahir dari tahun 2012-2016 yang meningkat tetapi, turun pada tahun 2016 terhadap Pendapatan Asli Daerah (PAD) cenderung mengalami penurunan. Hal ini dikarenakan masih ditemukan beberapa yang menghambat pengelolaan retribusi parkir yang dihadapi Dinas Perhubungan terutama dalam hal pemungutan retribusi parkir tepi jalan. Faktor-faktor yang mempengaruhi pengelolaan parkir di Kabupaten yaitu sumber daya manusia, metode pelaksanaan, standar kerja, sarana dan prasarana yang menunjang keefektifan dan kenyamanan petugas dalam melaksanakan tugasnya.
English Abstract
This research aims to know the parking policy governance in the Regency of Tuban, and factor endowments and also restricting the parking areas. The method of this research is a descriptive qualitative approach. Data collection is done with the techniques of observation, interviews, and documentation. Researchers using a management function for checking the validity of research data. From the results of the analysis showed that the governance policy as seen from the parking planning (planning), organizing (organizing), the actuating (briefing), controlling (surveillance or control), the management of the parking levy on banks the way it’s been good, it can be seen from the reception of the General curb parking levy for five years later part of year 2012-2016 are increasing but, down in the year 2016 against Native Revenue (PAD) tend to decline. This is because still found some that impede the management of the parking levy faced Department of transportation especially in terms of curb parking levy collection. Factors that affect the management of parking in the District, namely human resources, implementation methods, standards, and infrastructure that support the effectiveness and comfort of officers in the discharge of his duties.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FIS/2017/1076/051712340 |
Uncontrolled Keywords: | Pengelolaan, Retribusi Parkir, Peningkatan Pendapatan Asli Daerah (PAD), Dinas Perhubungan, Management, Parking Levies, Income Generation Native (PAD), Department Of Transportation |
Subjects: | 300 Social sciences > 354 Public administration of economy and environment > 354.7 Public administration of commerce, communications, transportation > 354.76 Transportation > 354.765 Automotive transportation |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Pemerintahan |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 01 Feb 2018 02:02 |
Last Modified: | 23 Oct 2020 02:16 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/8641 |
Actions (login required)
View Item |