Fauzan, Mochammad Rizky (2017) Studi Ekonomi Politik Media Pers Lokal di Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Ekonomi politik merupakan teori dengan pendekatan kritis dengan kata lain fokus utamanya terletak pada hubungan antara struktur ekonomi politik industri media dan ideologi isi media tersebut. Fokus yang berdampak pada perhatian kajian yang airahkan pada kepemilikan dan kontrol media serta kekuatan pasar media berlangsung. Teori ekonomi politik media dari Vincent Mosco menjelaskan bahwa fenomena yang terjadi secara kajian mengungkapkan proses komodfikasim spasialisas dan strukturasi yang dilakukan oleh Jawa Pos Radar Malang. Konglomerasi media tersebut mengancam prinsip keberagaman isi yang terjadinya pada homogenisasi informasi. Ekonomi Politik media merupakan sebuah istilah dengan kata lain yang digunakan secara luas untuk memadukan mengaitkan kerangka teoritik yaitu dengan ekonomi politik dalam ranah komunikasi. Berbagai konflik kepentingan juga berkaitan dengan kebutuhan untuk memperoleh keuntungan dari hasil kerja sebuah industri media dan dengan keinginan bidang usaha lainnya untuk memperoleh keuntungan sebagai akibat dan adanya monopolistis dan proses integrasi secara vertikal maupun horizontal.
English Abstract
Political economy is a theory with a critical approach in other words the main focus lies in the relationshipbetween the political economy structure of the media industry and the ideology of the media content. Thefocus has had an impact on the attention of the studies that undermines media ownership and control as wellas the strength of the media market. The political economy theory of media from Vincent Mosco explainsthat the phenomenon that occurs in the study reveals the process of spatialisation and commodification ofthe commodities conducted by Jawa Pos Radar Malang. The media conglomeration threatens the diversityof content that occurs in the homogenization of information. Economics Media politics is a term in otherwords that is widely used to integrate the theoretical framework with the political economy in the realm ofcommunication. Various conflicts of interest are also related to the need to profit from the work of a mediaindustry and with the desire of other business fields to gain profit as a result and a monopolistic and verticalor horizontal integration process.Keywords: Political Economy of Media, Commodification, Spasialiasi, Strukturasi
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FIS/2017/985/051711309 |
Uncontrolled Keywords: | Ekonomi Politik Media, Komodifikasi, Spasialiasi, Strukturasi |
Subjects: | 300 Social sciences > 320 Political science (Politics and government) > 320.014 Communication |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | Budi Wahyono Wahyono |
Date Deposited: | 16 Nov 2017 05:15 |
Last Modified: | 07 Nov 2024 01:42 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/5639 |
Text
Mochammad Rizky Fauzan.pdf Download (3MB) |
Actions (login required)
View Item |