Global Insights into Idiom Teaching for English Language Learners: A 20-Year Bibliometric Review

Bunga Tauhid, Aura (2024) Global Insights into Idiom Teaching for English Language Learners: A 20-Year Bibliometric Review. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Idiom merupakan hal yang menantang namun sangat penting dalam pembelajaran bahasa, terutama bagi pelajar Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL). Meskipun banyak penelitian telah mengeksplorasi strategi pengajaran idiom, hanya ada sedikit analisis bibliometrik untuk melacak tren penelitian global di bidang ini. Penelitian ini mengisi kekosongan tersebut dengan melakukan analisis bibliometrik selama 20 tahun untuk mendapatkan pandangan yang komprehensif mengenai studi tentang idiom dalam pembelajaran EFL. Studi saat ini bertujuan untuk mengungkap: jumlah publikasi yang telah dibuat, penulis yang telah berkontribusi, jumlah negara yang memproduksi artikel, tren kata kunci untuk menyoroti bidang minat yang sedang berkembang, dokumen yang paling banyak dikutip, dan negara yang paling banyak dikutip dalam artikelartikel tentang pengajaran dan pembelajaran idiom. Metode Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis (PRISMA) diterapkan untuk menganalisis 131 artikel yang diterbitkan antara tahun 2004 dan 2024 di database Scopus dengan menggunakan perangkat lunak VOSviewer dan Biblioshiny-R, dengan fokus pada idiom dalam pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggris. Temuannya menunjukkan tren publikasi artikel yang menunjukkan peningkatan kesadaran akan topik ini. Ahmadi A. adalah penulis yang menghasilkan jumlah publikasi terbesar di mana kontribusi yang signifikan ditemukan dari negaranegara seperti Iran dan Cina. Kata kunci yang sering muncul antara lain “idiom”, “budaya”, dan “penerjemahan” yang menyoroti pentingnya budaya dan penerjemahan dalam pembahasan idiom. Selain itu, artikel yang paling banyak dikutip dapat dilihat dari artikel Hayati dan negara yang paling banyak dikutip adalah Iran. Penelitian ini menyimpulkan bahwa penelitian di masa depan harus mengeksplorasi lebih lanjut integrasi ekspresi idiomatik ke dalam kurikulum pembelajaran bahasa.

English Abstract

Idioms are challenging yet vital in language learning, particularly for English as a Foreign Language (EFL) learners. While numerous studies have explored idiom teaching strategies, there has been little bibliometric analysis to track global research trends in this field. This study fills the gap by conducting a 20-year bibliometric analysis to obtain a comprehensive view of studies on idioms in EFL learning. The current study aims at uncovering: number of publications that have been created, authors who have contributed, the number of countries producing articles, the keyword trends to highlight emerging areas of interest, the most cited document, and the most cited country in the articles on the teaching and learning of idioms. The Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis (PRISMA) method was applied to analyze 131 articles published between 2004 and 2024 on the Scopus database by using VOSviewer and Biblioshiny-R software, focusing on idioms in EFL teaching and learning. The findings show the trends in article publication displaying an increase in awareness of this topic. Ahmadi A. is the author producing the biggest number of publications where significant contributions were found from countries like Iran and China. Frequent keywords include "idioms," "culture," and "translation” highlighting the importance of culture and translation in the discussion of idioms. In addition, the most cited article can be seen from Hayati's article and the most cited country is Iran. The study concludes that future research should further explore the integration of idiomatic expressions into language learning curricula.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052412
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Annisti Nurul F
Date Deposited: 04 Feb 2025 02:56
Last Modified: 04 Feb 2025 02:56
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/235739
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Aura Bunga Tauhid.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item