Ariqa, Ifa Elivia and Dr. Ive Emaliana, S.Pd., M.Pd. (2024) Examining EFL Pre-service Teachers’ TPACK. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Studi ini menguji tingkat pemahaman Pengetahuan Konten Pedagogis Teknologi (TPACK) di antara Calon Guru (PST) dalam program Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL) di Universitas Brawijaya. PST adalah calon guru yang masih dalam pelatihan dan belum memulai karier mengajar profesional mereka. Mereka memainkan peran penting dalam membentuk masa depan pendidikan saat mereka bersiap memasuki profesi guru. Dengan menggunakan pendekatan metode campuran, studi ini melibatkan 106 PST EFL di Universitas Brawijaya sebagai responden. Dua peserta, khususnya mereka yang menerima skor tinggi dan rendah dari tanggapan kuesioner, dilibatkan dalam wawancara lanjutan. Temuan tersebut mengungkapkan bahwa tingkat pemahaman TPACK di antara responden berada dalam level yang cukup tinggi, yang menunjukkan kesiapan mereka dalam mengintegrasikan teknologi, pedagogi, dan konten dalam pengajaran bahasa Inggris mereka di masa depan. Temuan tersebut juga menekankan pentingnya menerapkan program pelatihan TPACK terstruktur untuk meningkatkan kualitas persiapan PST EFL dalam mengintegrasikan teknologi ke dalam praktik mengajar mereka. Selain itu, kurangnya infrastruktur yang disediakan oleh sekolah menghalangi PST EFL untuk menggunakan teknologi di kelas. Studi ini diharapkan dapat bermanfaat bagi lembaga pendidikan guru, PST EFL, dan guru masa depan dengan memberikan wawasan tentang status terkini kompetensi integrasi teknologi dan menyoroti area yang perlu ditingkatkan dalam program persiapan guru.
English Abstract
This study examined the level of understanding of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) among Pre-service Teachers (PSTs) in an English as a Foreign Language (EFL) program at Universitas Brawijaya. PSTs are pre-service teachers who are still in training and have not yet started their professional teaching career. They play a vital role in shaping the future of education as they prepare to enter the teaching profession. Using a mixed-method approach, this study involved 106 EFL PSTs at Brawijaya University as respondents. Two participants, specifically those who received high and low scores from the questionnaire responses, were involved in a follow-up interview. The findings revealed that the level of understanding of TPACK among the respondents was at a fairly high level, indicating their readiness in integrating technology, pedagogy, and content in their future English language teaching. The findings also emphasize the importance of implementing a structured TPACK training program to improve the quality of preparation of EFL PSTs in integrating technology into their teaching practices. In addition, the lack of infrastructure provided by the school hinders EFL PSTs from using technology in the classroom. This study is expected to benefit teacher education institutions, EFL PSTs, and future teachers by providing insight into the current status of technology integration competencies and highlighting areas for improvement in teacher preparation programs.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 052412 |
Uncontrolled Keywords: | TPACK, Pre-Service Teachers, EFL, Technology Integration, Teacher Education |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | S Sucipto |
Date Deposited: | 04 Feb 2025 02:25 |
Last Modified: | 04 Feb 2025 02:25 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/235720 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Ifa Elivia Ariqa.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |