Fahrurroaizi, Alfian Fikri and Anif Fatma Chawa, S.Sos.,M.Si.,Ph.D (2023) Optimalisasi Fungsi Media Sosial Oleh Mahasiswa Sosiologi Dalam Mendukung Pembelajaran Daring. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini membahas mengenai optimalisasi fungsi penggunaan media sosial oleh Mahasiswa Sosiologi dalam mendukung pembelajaran daring. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui optimalisasi fungsi penggunaan media sosial oleh mahasiswa Sosiologi dalam mendukung pembelajaran daring. Untuk melihat optimalisasi fungsi penggunaan media sosial oleh Mahasiswa Sosiologi dalam mendukung pembelajaran daring, penelitian ini menggunakan fungsi media sosial dari konsep kerangka kerja honeycomb oleh (Kietzmann, Hermkens, McCarthy, & Silvestre, 2011) dalam jurnal oleh “Social Media? Get serious! Under Standing the fuctional building blocks of social media”. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Penelitian dilakukan di Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Brawijaya dengan responden adalah Mahasiswa Sosiologi program studi sarjana, Jurusan Sosiologi, Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Universitas Brawijaya. Hasil dari penelitian ini menunjukkan fungsi pertama, yaitu media sosial sebagai sarana interaksi jarak jauh, Fungsi kedua, yaitu grup media sosial. Fungsi ketiga, adalah media sosial tebagai Tempat penerima konten, dalam hal ini mahasiswa menerima pengetahuan baru melalui konten yang ada di media sosial. Selain itu, fungsi media sosial di luar konsep kerangka kerja honeycomb adalah fungsi media sosial sebagai alternatif hiburan dan berkaitan dengan minat.
English Abstract
This study discusses the optimization of the function of using social media by Sociology Students in supporting courageous learning. The purpose of this research is to find out the function optimization of the use of social media by Sociology students in supporting courageous learning. To see the optimization of the function of using social media by Sociology Students in supporting courageous learning, this research uses the function of social media from the seven functional blocks of social media or know as the honeycomb of social media from journal (Kietzmann, Hermkens, McCarthy, & Silvestre, 2011) “Social Media? Get serious! Under Standing the fuctional building blocks of social media”. The method used in this research is a qualitative method with a descriptive approach. The research was conducted at the Faculty of Social and Political Sciences, Brawijaya University, with respondents being undergraduate students of Sociology, Department of Sociology, Faculty of Social and Political Sciences, University of Brawijaya. The results of this study indicate the first function, namely social media as a means of long-distance interaction, the second function, namely social media groups. The third function is social media as a place to receive content, in this case students receive new knowledge through content on social media. In addition, the function of social media beyond the concept of the honeycomb framework is the function of social media as an alternative to entertainment and related to interests.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0523110126 |
Uncontrolled Keywords: | Media Sosial, Pembelajaran Daring, Kerangka Kerja Honeycomb-Social Media, Online Learning, The Honeycomb of Social Media |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Sosiologi |
Depositing User: | soegeng Moelyono |
Date Deposited: | 24 Dec 2024 07:05 |
Last Modified: | 24 Dec 2024 07:05 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/233038 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Alfian Fikri Fahrurroaizi.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |