Permata, Diva Anisa and Genta Mahardika Rozalinna, S.Sos, MAB, Ph.D (2024) Penguatan Organisasi Pada Gerakan Lingkungan Waste Down Kindness Up PT Social Bella Indonesia (Sociolla). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
This research examines how the beauty industry creates environmentally friendly practices to make money. In Indonesia, the beauty industry is growing and has an impact on the environment. In line with that, Sociolla, a beauty company in Indonesia, has collaborated with Sukin to create a waste recycling movement of beauty products to tackle the problem of cosmetic garbage under the name Waste Down Kindness Up. The results of this research show that Sociolla as a beauty firm has run the management of the organization in the implementation of the Waste down Kindness up movement that overrides the environmentally friendly context to attract consumers. With increased public awareness of skin health and environmental sustainability, Sociolla as a beauty company that organizes this environmental movement is very profitable. Sociolla gets its own added value and also its own competitive advantage. The study uses Harold Diamond’s Leavitt’s Diamond organizational model as an analytical knife in understanding the Waste Down Kindness Up movement. The research method uses qualitative methods with descriptive approaches to understanding, processing, and deepening data
English Abstract
Penelitian ini mengkaji bagaimana Industri kecantikan menciptakan praktik ramah lingkungan untuk mencari uang. Di Indonesia, industri kecantikan terus berkembang yang memiliki dampak terhadap lingkungan. Selaras dengan itu, Sociolla, perusahaan kecantikan di Indonesia, bekerja sama dengan Sukin menciptakan gerakan daur ulang sampah produk kecantikan untuk menanggulangi masalah sampah kosmetik dengan nama Waste Down Kindness Up. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa Sociolla sebagai perusahaan kecantikan telah menjalankan manajemen organisasi dalam pelaksanaan gerakan Waste Down Kindness Up yang mengatasnamakan konteks ramah lingkungan untuk menarik konsumen. Dengan adanya peningkatan kesadaran masyarakat terhadap kesehatan kulit dan keberlanjutan lingkugan, Sociolla sebagai perusahaan kecantikan yang menyelenggarakan gerakan lingkungan ini sangat diuntungkan. Sociolla mendapatkan nilai tambah dan juga keunggulan kompetitif tersendiri. Penelitian ini menggunakan model organisasi Leavitt’s Diamond milik Harold Diamond sebagai pisau analisis dalam memahami gerakan Waste Down Kindness Up. Metode penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif untuk memahami, mengolah, dan mendalami data.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0524110155 |
Uncontrolled Keywords: | beauty industry, environmental movement, leavitt’s diamond model, organization, sociolla.gerakan lingkungan, industri kecantikan, model leavitt’s diamond, organisasi, sociolla,. |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Sosiologi |
Depositing User: | soegeng Moelyono |
Date Deposited: | 12 Dec 2024 07:35 |
Last Modified: | 12 Dec 2024 07:35 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/231267 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Diva Anisa Permata.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Actions (login required)
View Item |