The Beauty Concepts In Suzy’s The Face Shop “Chia Seed”, “Mango Seed”, “The Therapy” Commercials

Syahrianti, Alfi Rahmadina (2017) The Beauty Concepts In Suzy’s The Face Shop “Chia Seed”, “Mango Seed”, “The Therapy” Commercials. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Definisi cantik dapat berbeda tergantung pada pendapat masing-masing orang. Korea Selatan adalah salah satu Negara yang memiliki konsep kecantikan tertentu. Diantara banyaknya iklan kecantikan di Korea Selatan, The Face Shop sebagai salah satu perusahaan kecantikan terbesar di Korea Selatan, menyajikan konsep kecantikan yang berbeda dengan perusahaan kecantikan lainnya. Dalam penelitian ini menggunakan iklan yang diambil dari varian produk Chia Seed yaitu Chia Seed Sebum Control Moisture Cream, dua varian dari Mango Seed yaitu Mango Seed Heart Volume Butter Cream dan Mango Seed Glow Date Prep Butter Cream serta varian dari The Therapy yaitu The Therapy Water Drop Anti Aging Serum yang digunakan sebagai obyek penelitian. Iklan tersebu tmenyajikan karakter wanita yang dibintangi oleh model yang sama yaitu Suzy. Suzy mempunyaipenampilan yang berbeda di setiap iklannya. Tujuan utama dalam penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi tentang konsep kecantikan yang ada di The Face Shop “Chia Seed Sebum Control Moisture Cream”, “Mango Seed Heart Volume Butter Cream”, “Mango Seed Glow Date Prep Butter Cream’, and The “Therapy Water Drop Anti Aging Serum” serta apa saja stereotip standar kecantikan yang ada di Korea Selatan. Peneliti menggunakan metode kualitatif dan mengaplikasikan character reading oleh John Fiske untuk menemukan konsep kecantikan serta teori stereotip dari Walter Lippmann untuk mengidentifikasi standar kecantikan yang ada di Korea Selatan. Istilah yang digunakan untuk mengidentifikasi karakter adalah character reading yang digambarkan di stereotip dari konsep kecantikan masing-masing iklan tersebut. Dari analisis yang sudah dilakukan, maka dapat disimpulkan bahwa cantik dalam iklan The Face Shop Chia Seed, Mango Seed, serta The Therapy adalah kulit putih, tubuh langsing, serta bentuk muka V-line. Konsep cantik dalam iklan tersebut juga berubah dari yang semula memiliki wajah bulat, kelopak mata tunggal dan kecil, alis tipis, menjadi wajah lonjong, mata besar, dan alis lebat melengkung. Suzy sebagai model di iklan tersebut menyajikan beberapa konsep kecantikan sesuai dengan standar kecantikan di Korea Selatan.

English Abstract

Beauty definitions may vary depending on the opinions of each person. South Korea is one of the countries that have certain beauty concepts.The Face Shop as one of South Korea's largest beauty company products, presents a different beauty concept from other beauty product companies. This study uses Chia Seed variants (Chia Seed Sebum Control Moisture Cream), two variants of Mango Seed (Mango Seed Heart Volume Butter Cream and Mango Seed Glow Date Prep Butter Cream) and The Therapy (The Therapy Water Drop Anti Aging Serum) commercials as the object. The commercials present the character of women which presented by the same models, Suzy. She has different images in each commercials. The aims of this study are to identify about the beauty concepts in The Face Shop Chia Seed Sebum Control Moisture Cream, Mango Seed Heart Volume Butter Cream, Mango Seed Glow Date Prep Butter Cream, and The Therapy Water Drop Anti Aging Serum and what are the beauty standards stereotypes in South Korea. The researcher used qualitative research method and applied the character reading by John Fiske to find the beauty concepts and also the stereotypes theory by Walter Lippmann to identify the beauty standards stereotypes in South Korea. The term used to identify the character is character reading depicted in the stereotypes of the concepts of beauty in each commercials. From the analysis that has been done, it can be concluded that beauty concepts in The Face Shop Chia Seed, Mango Seed, and The Therapy commercials are white skin, slim body, and V-line face. The beauty concepts in the commercials are also changed from having a round face, single and small eyelids, thin eyebrows to an oval face, big eyes, and slightly curved eyebrows. Suzy as the model of the commercials presents some beauty concepts following the South Korea’s beauty standards.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2017/596/051707376
Uncontrolled Keywords: Korea Selatan, The Face Shop, konsep kecantikan, stereotip
Subjects: 800 Literature (Belles-letters) amd rhetorics > 820 English & Old English literatures
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 11 Sep 2017 02:29
Last Modified: 13 Dec 2020 07:10
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/2307
[thumbnail of BAGIAN DEPAN.pdf] Text
BAGIAN DEPAN.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)
[thumbnail of BAB I.pdf] Text
BAB I.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (159kB)
[thumbnail of BAB II.pdf] Text
BAB II.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (243kB)
[thumbnail of BAB III.pdf] Text
BAB III.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (562kB)
[thumbnail of BAB IV.pdf] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (141kB)
[thumbnail of DAFTAR PUSTAKA.pdf] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (79kB)

Actions (login required)

View Item View Item