Cahyani, Regita Aprilia and Iwik Pratiwi, S.Pd (2024) The Analysis Of Instagram As A Promotion Strategy In The Department Of Culture And Tourism Of Trenggalek Regency. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Kabupaten Trenggalek yang terletak di Jawa Timur yang merupakan daerah tujuan wisata yang mempunyai kawasan strategis pariwisata dan tradisi yang masih dijaga warga. Dinas Pariwisata Kabupaten Trenggalek saat ini masih kurang memanfaatkan media sosial sebagai media promosi dalam mendukung agenda pariwisata dan belum memiliki strategi promosi pariwisata untuk pencapaian target wisatawan internasional di Kabupaten Trenggalek hingga tahun 2022-2023. Oleh karena itu, diperlukan suatu strategi media sosial dalam mendukung kepariwisataan dalam menyebarkan informasi secara meluas. Metode yang digunakan analisis data (Miles dan Huberman, 1992) dengan menggunakan strategi Third Wave yang ditulis oleh Toffler tentang transformasi global yang akan datang. Strategi ini mendorong perusahaan untuk berinovasi dalam model bisnis.. Penerapan teknologi baru atau pendekatan yang inovatif dalam menyajikan produk dan layanan dapat menciptakan nilai tambah dan menarik perhatian pelanggan
English Abstract
Trenggalek Regency is located in East Java, a tourist destination with strategic tourism areas and traditions still maintained by residents. The Tourism Office of Trenggalek Regency currently does not utilize social media as a promotional medium to support the tourism agenda. Additionally, there is no tourism promotion strategy in place to achieve the target of international tourists in Trenggalek Regency by 2022-2023. Therefore, a social media strategy is needed to disseminate information widely and support tourism. The data analysis method (Miles and Huberman, 1992) employed in this study follows the Third Wave strategy, as written by Toffler, addressing the upcoming global transformation. This strategy encourages companies to innovate in their business models, promoting the application of new technology or innovative approaches to present products and services. This, in turn, can create added value and attract customer attention.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0524170382 |
Uncontrolled Keywords: | Instagram, Third Wave Strategy, Trenggalek-Promotion Strategy, Third Wave Strategy, Trenggalek |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 29 Nov 2024 08:13 |
Last Modified: | 29 Nov 2024 08:13 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/229439 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Regita ApriliaCahyani.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |