Students’ Perception On The Use Of English E Learning in SMKN 12 Malang

AMALIA, MELINDA AYU and Dr. Frida Unsiah, S.Pd, M.Pd (2024) Students’ Perception On The Use Of English E Learning in SMKN 12 Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui persepsi dan tantangan siswa menggunakan E-learning dalam belajar Bahasa Inggris di SMKN 12 Malang. Metode deskriptif kualitatif digunakan untuk menganalisis persepsi siswa dan kendala yang dihadapi dalam menggunakan E-learning. Data dikumpulkan melalui wawancara untuk mengetahui interpretasi siswa terhadap E-Learning dalam pembelajaran bahasa Inggris. Partisipan adalah 5 siswa kelas X yang dipilih secara acak untuk menjamin homogenitas data. Siswa menghadapi tantangan selama menggunakan E-learning, seperti web yang eror, materi yang kurang menarik, dan masalah ketersediaan internet. Meskipun beberapa siswa lebih menyukai penjelasan langsung dari guru, ada pula yang menganggap belajar Bahasa Inggris melalui E�learning menarik. Studi ini menyimpulkan berbagai pendapat mengenai efektivitas E-learning dan menyerukan kombinasi metode pengajaran online dan tradisional untuk mengakomodasi preferensi pembelajaran yang berbeda. Saran untuk meningkatkan konten dan menyusun materi dengan lebih menarik bagi guru, dan memberikan referensi bagi peneliti selanjutnya untuk mengeksplorasi E-learning lebih jauh. Hasil dari penelitian ini adalah siswa mempunyai persepsi yang berbeda terhadap penggunaan E-learning Bahasa Inggris. Siswa menghadapi beberapa tantangan melalui proses pembelajaran dengan menggunakan E-learning.

English Abstract

This research aims to determine students' perceptions and challenges using E�learning in learning English at SMKN 12 Malang. Qualitative descriptive methods were used to analyze student perceptions and challenges faced in using E-learning. Data was collected through interviews to determine students' perception of E�Learning in English language learning. Participants were 5 students of class X who were randomly selected to ensure data homogeneity. Students face challenges while using E-learning, such as web errors, less interesting material, and problems with internet availability. Although some students prefer direct explanations from teachers, there are also those who find learning English through E-learning interesting. The study concluded varying opinions regarding the effectiveness of E�learning and called for a combination of online and traditional teaching methods to accommodate different learning preferences. Suggestions for improving content and arranging material in a more interesting way for teachers, and providing references for future researchers to explore E-learning further. The results of this research are that students have different perceptions of the use of English E�learning. Students face several challenges through the learning process using E�learnin

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052412
Uncontrolled Keywords: perception, e-learning, learning english- persepsi, e-learning, pembelajaran bahasa inggris
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia
Depositing User: Sugeng Moelyono
Date Deposited: 31 Oct 2024 07:14
Last Modified: 31 Oct 2024 07:14
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/227848
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
MELINDA AYU AMALIA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item