Exploring The Career Path Of Efl Teachers: Prospective English Language Education Bachelor Degree Graduates’ Perspectives And Motives

Safrina Tri Mulya Ningrum and Dian Novita Dewi, S.Pd., M.Li. (2024) Exploring The Career Path Of Efl Teachers: Prospective English Language Education Bachelor Degree Graduates’ Perspectives And Motives. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Mengajar adalah salah satu profesi fundamental dalam masyarakat. Namun, calon lulusan dengan gelar Sarjana Pendidikan Bahasa Inggris sering kali tetap ragu untuk mengejar karier sebagai guru EFL, meskipun mereka memiliki gelar sarjana dalam Pendidikan Bahasa Inggris. Penelitian ini bertujuan untuk mengeksplorasi perspektif dan motivasi lulusan sarjana Pendidikan Bahasa Inggris terhadap karier sebagai guru Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL). Dengan menggunakan pendekatan metode campuran, data dikumpulkan dari 85 mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Brawijaya (angkatan 2020) melalui kuesioner dan wawancara mendalam dengan sembilan peserta terpilih. Data kuantitatif dianalisis menggunakan Microsoft Excel 2019 untuk menentukan rata-rata dan persentase, sementara analisis tematik digunakan untuk data kualitatif dari wawancara. Hasil penelitian mengungkapkan perspektif yang beragam tentang profesi mengajar EFL. Para peserta menyadari tugas yang menuntut dalam pekerjaan ini

English Abstract

Teaching is one of the fundamental professions in society. However, prospective graduates with a Bachelor's degree in English Language Education often remain uncertain about pursuing a career as EFL teachers, despite their bachelor degree in English Language Education. This study aims to explore the perspectives and motives of prospective English Language Education bachelor degree graduates towards a career as English as a Foreign Language (EFL) teachers. Utilizing a mixed-method approach, data were collected from 85 students of Universitas Brawijaya's English Language Education Study Program (batch 2020) through questionnaires and in-depth interviews with nine selected participants. Quantitative data were analyzed using Microsoft Excel 2019 to determine means and percentages, while thematic analysis was employed for qualitative data from interviews. The results reveal diverse perspectives about the EFL teaching profession. Participants recognize the demanding task of the job, requiring high level

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052412
Uncontrolled Keywords: career path, EFL teachers, prospective English language education bachelor degree graduates, perspectives, motives -jalur karier, guru EFL, calon lulusan sarjana pendidikan bahasa Inggris, perspektif, motivasi
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 30 Oct 2024 05:17
Last Modified: 30 Oct 2024 05:17
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/227661
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Safrina Tri Mulya Ningrum.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item