Efl Students' Motivation In Reading

Adhiananda, Jihan Zhafira Zahra and Dr. Widya Caterine Perdani,, M.Pd., (2024) Efl Students' Motivation In Reading. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Memahami jenis jenis motivasi siswa merupakan hal dasar untuk menyesuaikan aktivitas di kelas membaca demi tecapainya kesuksesan belajar. Mengacu pada struktur motivasi yang beragam dalam membaca EFL, penelitian ini menggunakan skala motivasi disesuaikan untuk siswa sekolah menengah (Khan, et al., 2016) untuk memeriksa motivasi siswa dalam kelas membaca Bahasa Inggris Indonesia sebagai Bahasa Asing (EFL). 209 siswa dari sekolah swasta terkemuka berpartisipasi dalam penelitian ini. Hasilnya menunjukkan bahwa siswa umumnya termotivasi untuk membaca dalam pelajaran bahasa Inggris. Jenis motivasi dominan dalam pemahaman membaca EFL juga diidentifikasi. Siswa EFL lebih cenderung pada motivasi instrumental. Lima profil yang berbeda dari motivasi siswa EFL diidentifikasi: sangat tinggi, tinggi, medium, rendah, sangat rendah. Temuan ini memberikan cahaya baru pada sifat motivasi siswa sekolah menengah atas dalam konteks membaca EFL serta implikasi pedagogisnya. Penelitian lebih lanjut dapat mengeksplorasi area yang lebih luas untuk meningkatkan keterampilan Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL), terutama dalam menulis, dimana kegiatan membaca sangat erat hubungannya dengan kemampuan menulis

English Abstract

Understanding different types of students’ motivation is a fundamental basis for adjusting reading class to achieve learning success. Drawing upon the multifaceted construct of motivation in EFL reading, this research utilized the adapted from motivation scale for high school students (Khan, et al., 2016) to examine students’ motivation in Indonesian English as a foreign language (EFL) reading classes. 209 students from a reputable private school participated in this study. Results showed that students were generally motivated to read in English lesson. The dominant type of motivation in EFL reading comprehension also was identified. EFL students were more inclined towards instrumental motivation. Five distinct profiles of EFL students’ motivation were identified: very high, high, medium, low, and very low. The findings shed new light on the nature of senior high school students’ motivation in EFL reading contexts as well as its pedagogical implications. Thus, further research could explore broader areas to enhance EFL skills, particularly in writing, as reading activities are closely linked to writing proficiency

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052412
Uncontrolled Keywords: Students’ motivation, Reading, EFL- Motivasi Siswa, Membaca, EFL
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Sugeng Moelyono
Date Deposited: 30 Oct 2024 00:12
Last Modified: 30 Oct 2024 00:12
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/227637
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Jihan Zhafira Zahra Adhiananda.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item