Izza, Filda Umrotul and Dr. Moh. Hasbullah Isnaini, S.Pd, M.Pd. (2024) Unveiling Struggling – EFL Undergraduate - Students’ Writing Apprehension. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Ketakutan dalam menulis, yang ditandai oleh kecemasan dan ketakutan terkait tugas menulis dan evaluasinya, merupakan tantangan signifikan bagi mahasiswa. Studi ini menginvestigasi fenomena ketakutan dalam menulis di kalangan mahasiswa S1 Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL) di Universitas Brawijaya, dengan fokus pada mereka yang kesulitan menyelesaikan tesis mereka. Penelitian ini menggunakan pendekatan studi kasus untuk menguji faktor-faktor yang berkontribusi terhadap ketakutan dalam menulis. Studi melibatkan empat mahasiswa EFL tahun terakhir di Universitas Brawijaya yang sedang menulis tesis mereka. Data dikumpulkan melalui wawancara, yang kemudian ditranskripsi dan dianalisis menggunakan teknik coding apriori. Analisis bertujuan untuk mengidentifikasi faktor-faktor internal dan eksternal yang memengaruhi ketakutan dalam menulis. Temuan menunjukkan bahwa rendahnya rasa percaya diri, teknik menulis yang kurang memadai, dan kesulitan linguistik adalah faktor utama yang menyebabkan ketakutan dalam menulis di kalangan mahasiswa. Mengatasi masalah ini sangat penting untuk mengurangi ketakutan dan meningkatkan kinerja menulis serta kemajuan akademis mahasiswa. Studi ini memberikan wawasan berharga tentang tantangan yang dihadapi mahasiswa EFL dalam menulis tesis, serta menawarkan rekomendasi bagi pendidik dan peneliti untuk membantu mengurangi masalah ini..
English Abstract
Writing apprehension, characterized by anxiety and fear related to writing tasks and their evaluation, poses significant challenges for students. This study investigates the phenomenon of writing apprehension among undergraduate English as a Foreign Language (EFL) students at University Brawijaya, with a focus on those struggling to complete their theses. This research employs a case study approach to examine the factors contributing to writing apprehension. The study involves four final-year EFL students at Universitas Brawijaya who are in the process of writing their theses. Data were collected through interviews, which were subsequently transcribed and analyzed using an apriori coding technique. The analysis aimed to identify both internal and external factors influencing writing apprehension.. The findings reveal that low self-confidence, insufficient writing techniques, and linguistic difficulties are the primary factors causing writing apprehension among the students. Addressing these issues is crucial for reducing apprehension and improving students' writing performance and academic progress. The study provides valuable insights into the challenges faced by EFL students in thesis writing, offering recommendations for educators and researchers to help mitigate these issues..
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 052412 |
Uncontrolled Keywords: | Writing Apprhension, EFL Students, Struggle |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 29 Oct 2024 07:55 |
Last Modified: | 29 Oct 2024 07:55 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/227622 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Filda Umrotul Izza.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |