Qiamulail, Nisa Qonita and Wahyu Diny Sujannah, S.Pd., M.Pd., (2024) Students’ Perception On The Use Of Pear Deck In English Learning. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Guru perlu mendorong siswa yang pasif untuk menjadi lebih aktif selama proses belajar mengajar. Salah satu platform yang dapat digunakan untuk mengatasi masalah ini adalah Pear Deck karena fitur anonimnya. Penelitian survei ini dilakukan untuk melihat persepsi siswa terhadap penggunaan Pear Deck dalam pembelajaran bahasa Inggris. Partisipan penelitian ini adalah 41 siswa kelas tiga di salah satu sekolah menengah pertama di Malang yang telah menggunakan Pear Deck dalam pembelajaran bahasa Inggris di kelas. Data dikumpulkan melalui kuesioner skala Likert lima poin. Hasil penelitian menunjukkan bahwa para siswa menganggap Pear Deck mudah dioperasikan dan bermanfaat untuk memfasilitasi pembelajaran bahasa Inggris mereka. Selain itu, platform ini juga membuat mereka menikmati proses pembelajaran bahasa Inggris di kelas, sehingga mereka ingin menggunakannya lagi untuk pembelajaran selanjutnya. Oleh karena itu, disarankan agar para guru bahasa Inggris mulai menggunakan Pear Deck sebagai platform pengajaran dan mengoptimalkan penggunaan slide interaktif Pear Deck untuk menarik minat siswa dalam belajar bahasa Inggris. Selain itu, disarankan juga bagi peneliti selanjutnya untuk meneliti persepsi guru mengenai penggunaan Pear Deck sebagai alat pembelajaran interaktif dalam pengajaran bahasa Inggris.
English Abstract
Teachers need to encourage passive students to be more active during the teaching and learning process. One of the platforms that can be used to address this issue is Pear Deck due to its anonymous feature. This survey research was conducted to examine students' perceptions on the use of Pear Deck to learn English. The participants were 41 third-grade students in one of the junior high schools in Malang who had used Pear Deck in English learning in the class. The data were collected through a five-point Likert scale questionnaire. The findings revealed that the students perceived Pear Deck to be easily operated and beneficial to facilitate their English learning. Additionally, this platform also made them enjoy the process of learning English in the class, so they wanted to use it again for further learning. Therefore, it is recommended that English teachers start using Pear Deck as the teaching platform and optimize the use of Pear Deck’s interactive slides to attract students' interest in learning English. Moreover, it is also suggested that future researchers examine teachers' perceptions on the use of Pear Deck as an interactive learning tool in teaching English
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 052412 |
Uncontrolled Keywords: | Students’ perception, Pear Deck, learning tool, English learning-Persepsi siswa, Pear Deck, alat belajar, pembelajaran bahasa Inggris |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 25 Oct 2024 03:17 |
Last Modified: | 25 Oct 2024 03:17 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/227414 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Nisa Qonita Qiamulail.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |