Efl Pre-Service Teachers’ Strategies To Enhance Vocational High School Students’ Speaking Skills

Ceviro, Nathasya Hayullah and Dr. Didik Hartono, M.Pd. (2024) Efl Pre-Service Teachers’ Strategies To Enhance Vocational High School Students’ Speaking Skills. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini, berjudul "Strategi Guru Prajabatan EFL untuk Meningkatkan Keterampilan Berbicara Siswa Sekolah Menengah Kejuruan," menginvestigasi strategi yang digunakan oleh guru prajabatan untuk meningkatkan keterampilan berbicara siswa di sekolah menengah kejuruan. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif, dengan fokus pada strategi dialog, permainan peran, dan diskusi. Data dikumpulkan melalui wawancara dengan tiga guru prajabatan yang menerapkan strategi-strategi ini dalam pengajaran mereka. Temuan menunjukkan bahwa strategi-strategi ini secara signifikan meningkatkan kemampuan berbicara, kepercayaan diri, dan keterlibatan siswa. Implementasi strategi melibatkan penciptaan lingkungan yang kolaboratif dan mendukung, menggunakan skenario kehidupan nyata yang relevan dengan karir masa depan siswa, dan mendorong partisipasi aktif. Meskipun menghadapi tantangan seperti mengelola kelas yang beragam dan menjaga motivasi siswa, strategi-strategi ini terbukti efektif. Penelitian ini menyimpulkan bahwa mengadopsi metode pengajaran interaktif dan praktis sangat penting untuk mengembangkan keterampilan berbicara siswa, sejalan dengan teori pengajaran bahasa dari Penny Ur

English Abstract

This study, titled "EFL Pre-Service Teachers’ Strategies to Enhance Vocational High School Students’ Speaking Skills," investigates the strategies used by preservice teachers to improve students' speaking skills in vocational high schools. The research employs a descriptive qualitative method, focusing on dialogue, roleplaying, and discussion strategies. Data were collected through interviews with three pre-service teachers who implemented these strategies in their teaching. The findings reveal that these strategies significantly enhance students' speaking abilities, confidence, and engagement. The implementation involved creating a collaborative and supportive environment, using real-life scenarios relevant to students' future careers, and encouraging active participation. Despite challenges such as managing diverse classes and maintaining student motivation, the strategies proved effective. The study concludes that incorporating interactive and practical teaching methods is essential for developing students' speaking skills, aligning with Penny Ur's theories on language teaching

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052412
Uncontrolled Keywords: Teaching strategies, EFL pre-service teachers, speaking skill-Strategi pembelajaran, guru pra-jabatan, kemampuan berbicara
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Sugeng Moelyono
Date Deposited: 25 Oct 2024 03:17
Last Modified: 25 Oct 2024 03:17
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/227409
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Nathasya Hayullah Ceviro.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item