Dinda, Aqilla and Tri Mega Asri, S.Sos., M.I.Kom (2024) Analisis Media Sosial Instagram @Scarlett_Whitening Sebagai Media Promosi. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Perkembangan teknologi informasi dan komunikasi masa kini dijadikan tantangan bagi suatu perusahaan. Sebagai penyedia produk dan jasa, suatu perusahaan harus terus dikembangkan dan dipromosikan agar masyarakat dapat mengetahui produk atau jasa yang ditawarkan. Adanya promosi produk dapat meningkatkan penjualan suatu produk. Scarlett Whitening merupakan produk lokal yang memanfaatkan media sosial sebagai media promosinya. Tujuan dari tugas akhir ini adalah untuk mengetahui tingkat keberhasilan promosi melalui media sosial Instagram dengan pendekatan AIDA pada followers Instagram @scarlett_whitening. Tugas akhir ini menggunakan metode kuantitatif dengan sumber data primer yang diperoleh melalui kuesioner online. Objek pada tugas akhir ini adalah followers Scarlett Whitening. Teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling, dengan jumlah 100 orang. Berdasarkan hasil analisis dengan konsep AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) promosi yang dilakukan Scarlett Whitening melalui media sosial Instagram berhasil menarik responden untuk membeli produk yang ditawarkan oleh Scarlett Whitening..
English Abstract
The development of information and communication technology today is a challenge for a company. As a provider of products and services, a company must continue to be developed and promoted so that people can find out about the products or services offered. Product promotion can increase the sales of a product. Scarlett Whitening is a local product that utilizes social media as its promotional media. The purpose of this final project is to determine the success rate of promotion through Instagram social media with the AIDA approach on Instagram followers @scarlett_whitening. This final project uses quantitative methods with primary data sources obtained through online questionnaires. The object in this final project is Scarlett Whitening followers. The sampling technique used purposive sampling, with a total of 100 people. Based on the results of the analysis with the AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) concept, the promotion carried out by Scarlett Whitening through Instagram social media succeeded in attracting respondents to buy the products offered by Scarlett Whitening.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0524-- |
Uncontrolled Keywords: | Promotion, Instagram Social Media, AIDA-Promosi, Media Sosial Instagram, AIDA |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 02 Oct 2024 07:18 |
Last Modified: | 02 Oct 2024 07:18 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/226262 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Aqilla Dinda.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |