Ramdhan, - and Sovia Rosalin, A.Md., S.AP., S.Kom., M.AB (2024) Implementasi Strategi Cross Selling pada Divisi Marketing Strategic Business Unit Sertifikasi & Eco-Framework PT. Sucofindo. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Tujuan dari penulisan tugas akhir ini adalah untuk memaparkan penerapan strategi cross selling yang dilakukan oleh divisi Sales dan Marketing Strategic Business Unit Sertifikasi & Eco-Framework PT. Sucofindo. Strategi cross selling bertujuan untuk meningkatkan pendapatan dengan memanfaatkan pelanggan yang sudah ada. Selain itu, penulis berharap karya ini dapat memberikan manfaat teoritis dengan menambah pengetahuan tentang strategi cross selling serta manfaat praktis bagi perusahaan, universitas, dan program studi terkait. Metode penelitian yang digunakan adalah pendekatan kualitatif yang bertujuan memahami fenomena yang terjadi melalui pengumpulan data yang mendalam. Data dikumpulkan melalui observasi langsung dan analisis data untuk mendeskripsikan penerapan strategi cross selling. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa strategi cross selling yang diterapkan oleh divisi Sales dan Marketing PT. Sucofindo berhasil meningkatkan pendapatan secara signifikan, sebagaimana terlihat dari data pendapatan yang meningkat dari Rp. 14.519.762.635 pada periode Januari-Juni 2023 menjadi Rp. 57.711.938.396 pada periode Juni 2023-Januari 2024.
English Abstract
The purpose of writing this final project is to explain the implementation of the cross selling strategy carried out by the Sales and Marketing division of the Strategic Business Unit Certification & Eco-Framework of PT Sucofindo. The cross selling strategy aims to increase revenue by utilizing existing customers. In addition, the author hopes that this work can provide theoretical benefits by increasing knowledge about cross selling strategies as well as practical benefits for companies, universities, and related study programs. The research method used is a qualitative approach that aims to understand the phenomena that occur through in-depth data collection. Data were collected through direct observation and data analysis to describe the implementation of the cross selling strategy. The results of this study indicate that the cross selling strategy implemented by the Sales and Marketing division of PT Sucofindo has succeeded in significantly increasing revenue, as seen from the revenue data which increased from Rp. 14,519,762,635 in the January-June 2023 period to Rp. 57,711,938,396 in the June 2023-January 2024 period.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 052417 |
Uncontrolled Keywords: | Pemasaran, Cross Selling-Marketing, Cross Selling |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 17 Sep 2024 08:09 |
Last Modified: | 17 Sep 2024 08:09 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/225790 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Ramadhan Wisesa.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |