Analisis Penggunaan Media Sosial Instagram Sebagai media Branding Aset.Id

Haqiqi, Rahmatullah Ahmad and Eka Agustiningtias,, S.AB., M.AB (2024) Analisis Penggunaan Media Sosial Instagram Sebagai media Branding Aset.Id. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Pesatnya perkembangan teknologi digital dan informasi membuat strategi yang digunakan untuk memasarkan produk dari suatu perusahaan berkembang. Dengan banyaknya pengguna, Instagram menjadi salah satu media yang potensial untuk digunakan sebagai media promosi sebuah produk maupun merek. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penggunaan media sosial Instagram sebagai media branding Aset.id. dan strategi penggunaan media sosial Instagram Aset.id. Jenis penelitian ini adalah deskriptif kualitatif. Teknik pengumpulan data yang digunakan yaitu wawancara, dokumentasi, observasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: Aset.id menghadapi masalah dalam kegiatan branding di Instagram, meskipun telah memanfaatkan berbagai fitur seperti profil, feed, reels, hashtag, story, Instagram ads, insight, caption, komentar, dan direct message engagement yang diterima sedikit. Hal ini dikarenakan terdapat penggunaan fitur yang belum dimanfaatkan dengan maksimal dan strategi yang hanya berfokus untuk mengenalkan merek dan produk serta menghasilkan leads. Tidak adanya tujuan membangun engagement mengakibatkan belum ada upaya untuk meningkatkan keterlibatan audiens. Penelitian ini menghasilkan usulan berupa strategi untuk meningkatkan enggagement pada akun Instagram Aset.id

English Abstract

The rapid development of digital and information technology makes the strategies used to market a company's products develop. With so many users, Instagram has become a potential medium for use as a promotional medium for a product or brand. This research aims to determine the use of Instagram social media as a branding medium for Aset.id. and strategies for using social media Instagram Asset.id. This type of research is descriptive qualitative. The data collection techniques used are interviews, documentation, observation. From the results of observations and interviews it is known that: Aset.id is facing problems in branding activities on Instagram, even though it has utilized various features such as profiles, feeds, reels, hashtags, stories, Instagram ads, insights, captions, comments and direct message engagement received A little. This is because there are features that have not been utilized optimally and strategies that only focus on introducing brands and products and generating leads. The absence of a goal to build engagement means that there has been no effort to increase audience engagement. This research produces suggestions in the form of strategies to increase engagement on the Aset.id Instagram account

Item Type: Thesis (Diploma)
Identification Number: 052417
Uncontrolled Keywords: Penggunaan media sosial, Instagram, Branding-Use of social media, Instagram, Branding
Divisions: Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis
Depositing User: Sugeng Moelyono
Date Deposited: 13 Sep 2024 08:14
Last Modified: 13 Sep 2024 08:14
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/225783
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
RAHMATULLAH AHMAD HAQIQI.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Actions (login required)

View Item View Item