Putri, Nadila Salsabillah Pundika and Azna Abrory Wardana, S.H., M.H (2024) Rancangan dan Penerapan Konten Promosi Event Management pada Media Sosial @medcom.entreprise. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Rancangan yang dilakukan pada media sosial Instagram dan Tiktok @medcom.entreprise bertujuan untuk merancang dan menerapkan konten promosi event management pada UB Media & Communication Group. Jenis penelitian ini adalah deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Teknik yang digunakan dalam pengumpulan data ialah Teknik wawancaara, Teknik observasi dan Teknik dokumentasi. Berdasarkan hasil penelitian, diketahui bahwa rancangan dan penerapan didapatkan melalui hasil wawancara dari berbagai pihak seperti karyawan UB Media & Communication Group dan klien yang pernah bekerja sama. Dengan hasil yang didapatkan, maka media sosial Instagram dan Tiktok @medcom.entreprise dapat dikemas menggunakan konten – konten informasi yang lebih menarik dan teratur. Dengan berbagai acuan akun media sosial yang didapatkan, rancangan dan penerapan konten promosi diharapkan dapat menjadi penghubung informasi antara UB Media & Communication Group dengan audiens yang lebih luas. Konten promosi yang diunggah diharapkan sesuai sebagai media promosi untuk sub divisi baru di bagian event management UB Media & Communication Group, dan akan dikembangkan lagi agar audiens memiliki wawasan yang luas dan dapat digunakan sebagai masukan untuk meningkatkan konten di media sosial @medcom.entreprise.
English Abstract
The design undertaken on the social media platforms Instagram and TikTok @medcom.entreprise aims to create and implement promotional content for event management at UB Media & Communication Group. This research is descriptive with a qualitative approach. The data collection techniques used include interviews, observation, and documentation. Based on the research findings, the design and implementation were informed by interviews with various parties such as employees of UB Media & Communication Group and clients who have collaborated with them. The results indicate that the social media content on Instagram and TikTok @medcom.entreprise can be packaged with more attractive and organized informational content. With various social media account references obtained, the design and implementation of promotional content are expected to serve as an information bridge between UB Media & Communication Group and a broader audience. The promotional content posted is intended to function as a promotional medium for the new sub-division in the event management section of UB Media & Communication Group and will be further developed to provide the audience with extensive insights and feedback for improving the content on the @medcom.entreprise social media platforms
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 052417 |
Uncontrolled Keywords: | Rancangan ; Penerapan ; Media Sosial ; Media Promosi-Design; Application ; Social media ; Promotion media |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 12 Sep 2024 08:07 |
Last Modified: | 12 Sep 2024 08:07 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/225642 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Nadila Salsabillah.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |