Efl Pre-Service Teachers' Knowledge Of Digital Multimodality And Its Implementation Challenges In Teaching Placement

Saputri, Apta Kumala Dewi Rido and Dian Inayati, S.Pd., M.Ed., (2024) Efl Pre-Service Teachers' Knowledge Of Digital Multimodality And Its Implementation Challenges In Teaching Placement. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Beberapa penelitian telah mengeksplorasi kesenjangan antara pengetahuan teoretis guru praktikan EFL dan implementasi praktis multimodalitas digital. Faktor-faktor yang berkontribusi terhadap kesenjangan ini termasuk konten yang tidak mencukupi dan pemahaman meta-semiotik, resistensi untuk mengadopsi praktik multimodal, dan rendahnya partisipasi pelajar. Terdapat beberapa penelitian yang masih terbatas dalam meneliti tantangan dari faktor penempatan mengajar. Penelitian ini berusaha untuk menilai pemahaman guru praktikan EFL tentang multimodalitas digital dan memahami bagaimana faktor penempatan mengajar dapat mempengaruhi kemampuan mereka untuk menerapkan multimodalitas digital ini dalam praktik. Penelitian ini menggunakan pendekatan penelitian metode campuran yang menggabungkan kuesioner dan wawancara untuk mengeksplorasi pengetahuan multimodalitas digital guru praktikan EFL dan tantangan dari penempatan mengajar. Pendekatan kuantitatif digunakan untuk mengumpulkan data tentang pengetahuan multimodalitas digital melalui kuesioner skala Likert kepada 95 mahasiswa Pendidikan Bahasa Inggris dan menggunakan SPSS untuk analisis skor rata-rata. Pendekatan kualitatif digunakan untuk mengetahui tantangan dari penempatan mengajar yang didapatkan melalui wawancara dengan tujuh guru praktikan EFL dari sebuah universitas di Jawa Timur. Penelitian ini menemukan bahwa guru praktikan EFL di sebuah universitas di Jawa Timur memahami multimodalitas digital melalui penilaian mandiri menggunakan kuesioner skala Likert. Mereka menghadapi tantangan dari penempatan mengajar, termasuk budaya sekolah, gaya mengajar mentor, keterbatasan infrastruktur seperti konektivitas wi-fi, dan dukungan dari guru mentor. Faktor-faktor ini menjadi tantangan bagi guru praktikan EFL ketika memanfaatkan multimodalitas digital dalam program pelatihan mereka. Penelitian di masa depan dapat menganalisis kegiatan mengajar mereka atau kinerja mereka untuk memastikan bahwa guru praktikan EFL memahami multimodalitas digital.

English Abstract

Several studies have explored the gap between EFL pre-service teachers' theoretical knowledge and practical implementation of digital multimodality. Factors contributing to this gap include insufficient content and meta-semiotic understanding, resistance to adopting multimodal practices, and low learner participation. There are still limited studies have addressed challenges related to teaching placements. This study aims to assess EFL pre-service teachers' knowledge of digital multimodality and understand how teaching placements influence their ability to apply digital multimodality in practice. This study employs a mixed-method research approach combining questionnaire and interview to explore EFL pre-service teachers' knowledge of digital multimodality and challenges from teaching placements. Quantitative approach was used to collect data on digital multimodality competence were through Likert scale questionnaire to 95 English Language Education undergraduate students and used SPSS for mean score analysis. Qualitative approach was used to find out the challenges from teaching placement through interviews with seven participants; EFL pre-service teachers from a university in East Java. This study discovered that EFL pre-service teachers in an East Java university understand digital multimodality through self-assessment using Likert scale questionnaire. They faced challenges from teaching placements, including school culture, mentor teaching styles, infrastructure limitations like wi-fi connectivity, and support from mentor teachers. These factors become challenges for EFL pre-service teachers when utilizing digital multimodality in their teaching practice program. Future research may analyze their teaching activities or performance task to confirm that EFL pre-service teachers understand digital multimodality.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052412
Uncontrolled Keywords: guru praktikan EFL, multimodalitas digital, kompetensi, tantangan, penempatan mengajar-EFL pre-service teachers, digital multimodality, competence, challenges, teaching placement
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with username nova
Date Deposited: 18 Sep 2024 07:11
Last Modified: 18 Sep 2024 07:11
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/225598
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Apta Kumala Dewi Rido Saputri.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Actions (login required)

View Item View Item