Assa, Hages Faza (2017) The Correlation Between Students’ Accuracy In Reading Typoglycemic Words In Sentences And Vocabulary Mastery. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Typoglycemia adalah suatu fenomena dari penemuan baru tentang proses kognitif dalam kemampuan membaca teks di mana pembaca mampu memahami kata yang memiliki ejaan salah jika huruf pertama dan huruf akhir dari kata tersebut tetap berada pada posisi yang benar. Penelitian ini bertujuan untuk memaparkan hubungan antara fenomena ini dengan penguasaan pembendaharaan kata pembaca. Penelitian ini menggunakan metode penelitian korelational eksplanatori dalam pengumpulan data. Subyek penelitian ini adalah 40 mahasiswa semester dua jurusan Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Brawijaya. Tes keahlian digunakan sebagai instrumen pada penelitian ini untuk memperoleh nilai subyek dalam membaca kata typoglycemic dalam kalimat (variable X) dan nilai dalam penguasaan pembendaharaan kata (variable Y). Rumus Pearson r digunakan untuk menguji hubungan antara variable X dan Y. Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa nilai Pearson r yang diperoleh adalah 0,787. Dengan taraf signifikan 5% dan total subyek 40, nilai Pearson r yang diperoleh menghasilkan korelasi yang signifikan karena 0,787 > 0,312. Dengan demikian, dapat disimpulkan bahwa ketepatan siswa dalam membaca kata typoglycemic dalam kalimat memiliki hubungan positif yang signifikan dengan penguasaan pembendaharaan kata siswa tersebut. Temuan penelitian ini diharapkan bisa bermanfaat untuk pembelajaran bahasa Inggris khususnya untuk pelajar bahasa Inggris sebagai bahasa asing, oleh karenanya, peneliti selanjutnya disarankan untuk memanfaatkan temuan ini untuk meneliti efektifitas typoglycemia dalam meningkatkan kemampuan pelajar dalam bahasa Inggris.
English Abstract
Typoglycemia is a phenomenon given to a recent discovery about the cognitive processes behind reading written text in which readers are able to understand a misspelled word if the first and the last letter of the word are in correct position. The present study aimed to describe the relationship between this phenomenon and the readers’ vocabulary mastery. This study used explanatory correlational research design to collect the data. The subjects were 40 second semester students of English Language Education Program of Universitas Brawijaya. A proficiency test was used as the research instrument to obtain the subjects’ scores in reading typoglycemic words in sentences (variable X) and vocabulary mastery (variable Y). Pearson r formula was used to measure the relationship between X and Y. The finding showed that the value of Pearson r obtained was 0,787. With 5% of the significant level and 40 of total subjects, the Pearson r value resulted in a significant correlation as 0,787 > 0,312. Thus, it was concluded that there was a significant positive correlation between students’ accuracy in reading typoglycemic words in sentences and their vocabulary mastery. The result of this study is expected to be beneficial to English learning especially for EFL learners, therefore, future researchers are suggested to utilize this result to investigate the effectiveness of typoglycemia in improving learners’ English skills.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2017/742/051707523 |
Uncontrolled Keywords: | korelasi, ketepatan membaca, typoglycemia, penguasaan pembendaharaan kata. |
Subjects: | 300 Social sciences > 306 Culture and institutions > 306.4 Spesific aspects of culture |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 08 Sep 2017 02:26 |
Last Modified: | 17 Nov 2020 07:49 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/2255 |
Preview |
Text
Bagian Depan.pdf Download (4MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB I.pdf Download (3MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB II.pdf Download (3MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB III.pdf Download (3MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB IV.pdf Download (3MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB V.pdf Download (3MB) | Preview |
Preview |
Text
Daftar Pustaka.pdf Download (3MB) | Preview |
Actions (login required)
![]() |
View Item |