Optimasi Konten Reels Instagram untuk Meningkatkan Jumlah Reach/Jangkauan pada Akun @asiacommercecommunity

Puteri, Hasibah Alia and Eka Ratri Noor Wulandari, S.Si, M.Si, M.Sc (2024) Optimasi Konten Reels Instagram untuk Meningkatkan Jumlah Reach/Jangkauan pada Akun @asiacommercecommunity. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Perkembangan Teknologi Informasi yang semakin pesat memberikan peran penting dalam dunia modern, mempengaruhi hampir setiap aspek kehidupan seperti bisnis, pendidikan, hiburan, dan komunikasi. Inovasi dalam teknologi informasi terus membawa perubahan, termasuk munculnya banyak media sosial. Salah satu media sosial yang paling populer di Indonesia adalah Instagram. Fitur Instagram yang sangat digemari adalah Reels. Reels bertujuan untuk memberikan pengalaman kreatif dan menyenangkan bagi pengguna serta meningkatkan jangkauan konten. Asiacommerce Community adalah komunitas enterpreneur di Indonesia yang mempromosikan bisnis melalui Instagram dengan mengunggah konten edukasi, terutama menggunakan jenis konten carousel. Namun, konten carousel memiliki keterbatasan dalam menjangkau pengguna secara luas karena membutuhkan interaksi manual dari pengguna. Untuk meningkatkan jangkauan dan efektivitas konten edukasi, Asiacommerce Community berencana mengoptimasi konten edukasi dengan menggunakan Reels video. Reels lebih mudah menjadi viral dan menjangkau audiens yang lebih luas dibandingkan carousel. Pembuatan konten reels menggunakan metode konten marketing dalam penciptaanya hal ini dilakukan agar dapat menghasilkaan konten yang sesuai dengan tujuan yang diinginkan oleh perusahaan. Dengan demikian, optimasi konten edukasi menggunakan Reels diharapkan dapat menarik minat lebih banyak pengguna untuk terjun ke dunia bisnis dan meningkatkan jumlah jangkauan pada akun @asiacommercecommunity.

English Abstract

The rapid development of Information Technology plays an important role in the modern world, influencing almost every aspect of life, such as business, education, entertainment, and communication. Innovations in information technology continue to bring changes, including the emergence of social media platforms like Facebook, YouTube, TikTok, and Instagram. One of the most popular social media platforms in Indonesia is Instagram. A highly favored feature of Instagram is Reels, which allows users to create and share short videos lasting up to 90 seconds. Reels aim to compete with short video platforms like TikTok, providing a creative and enjoyable experience for users while increasing content reach. Asiacommerce Community is an entrepreneurial community in Indonesia that promotes business through Instagram by uploading educational content, primarily using carousel posts. However, carousel content has limitations in reaching a broad audience as it requires manual interaction from users. To enhance the reach and effectiveness of educational content, Asiacommerce Community plans to optimize educational content by utilizing Reels videos. Reels are more likely to go viral and reach a wider audience compared to carousel posts. The creation of Reels content will employ content marketing methods to ensure that the content aligns with the company's goals. Thus, optimizing educational content using Reels is expected to attract more users to venture into the business world and increase the reach of the @asiacommercecommunity account.

Item Type: Thesis (Diploma)
Identification Number: 052417
Uncontrolled Keywords: Instagram, Konten marketing, Reels, Jangkauan/Reach-Instagram, Content marketing, Reels, Reach
Divisions: Program Vokasi > D3 Teknologi Informasi
Depositing User: Sugeng Moelyono
Date Deposited: 05 Sep 2024 04:00
Last Modified: 05 Sep 2024 04:00
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/225272
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Hasibah Alia Puteri.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item