Ibrahim, Hilmy and Galih Panji Hardiko, S.TP., M.T (2024) Optimalisasi Konten Feeds Instagram Sebagai Media Promosi Pada Akun Digiwave.id. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Tugas Akhir ini bertujuan untuk mengoptimalkan konten feeds Instagram pada akun Digiwave.id sebagai media promosi. Optimalisasi dilakukan dengan membuat berbagai jenis konten seperti promosi, hiburan, dan edukasi, serta memanfaatkan fitur-fitur Instagram seperti hashtag, caption relevan, dan desain visual menarik. Konten yang sudah dibuat mulai diunggah pada tanggal 1 Mei 2024 hingga 6 Mei 2024. Hasil dari implementasi strategi ini berhasil meningkatkan interaksi dan jangkauan konten yang diunggah, ditunjukkan oleh peningkatan jumlah likes, komentar, shares, dan followers. Dari keenam konten yang telah diunggah berhasil mendatangkan dua direct message, satu diantaranya berhasil close deal. Selain itu, penggunaan Instagram sebagai platform promosi membantu memperkenalkan jasa yang ditawarkan oleh Digiwave.id kepada audiens yang lebih luas. Untuk hasil yang lebih optimal digiwave.id disarankan untuk menggunakan Instagram Ads agar jangkauannya lebih luas dan mengunggah konten secara rutin, membuat konten yang menarik untuk menarik perhatian dari calon customer.
English Abstract
The purpose of this Final Project is to optimize the Instagram feed content on the Digiwave.id account as a promotional medium. The optimization is carried out by creating various types of content such as promotions, entertainment, and education, as well as utilizing Instagram features like hashtags, relevant captions, and attractive visual designs. The created content began to be uploaded from May 1, 2024, to May 6, 2024. The results of implementing this strategy successfully increased the interaction and reach of the uploaded content, as indicated by an increase in the number of likes, comments, shares, and followers. Among the six uploaded contents, two direct messages were received, one of which resulted in a successful close deal. Additionally, using Instagram as a promotional platform helped introduce the services offered by Digiwave.id to a broader audience. For more optimal results, it is recommended that Digiwave.id use Instagram Ads to achieve a wider reach and upload content regularly, creating engaging content to attract the attention of potential customers.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0524170320 |
Uncontrolled Keywords: | Feeds, Instagram, Promosi- Feeds, Instagram, Promotion |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Teknologi Informasi |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 29 Jul 2024 02:43 |
Last Modified: | 29 Jul 2024 02:43 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/223152 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Hilmi Ibrahim.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |