Corporate Communication Pada Rebranding Tempat Makan Rame-Rame

Gupita, Gayatri Ayu (2017) Corporate Communication Pada Rebranding Tempat Makan Rame-Rame. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Di era sekarang telah bermunculan tempat makan dengan berbagai kelas, mulai dari kaki lima, menengah hingga café dan restaurant mahal. Peneliti mengangkat contoh di Kota Malang dan Batu yang selain terkenal sebagai kota apel dan pariwisatanya, kota Malang dan Batu terkenal juga dalam bidang kulinernya. Maka banyak pemilik usaha kuliner memutar otak untuk memberikan konsep dan sajian yang bisa bersaing dengan kompetitornya. Salah satu tempat makan di Kota Malang dan Batu yaitu Rame-Rame yang memiliki 2 tempat yang berbeda yang berlokasi di Jl. Ir. Soekarno 125 Beji,Batu dan di Jl. Jakarta 48 Malang. Awalnya Rame-Rame bernama Gajah Lumping yang berlokasi sama dengan letak Rame-Rame saat ini. Rebranding yang dilakukan oleh Rame-Rame memaksa perusahaan untuk melakukan perubahan dalam berbagai aspek, salah satunya, perubahan nama yang diikuti oleh perubahan logo. Kemampuan dalam membuat strategi rebranding perusahaan dalam menghadapi lingkungan yang terus berubah menjadikan fungsi corporate communication sesungguhnya merupakan sebuah fungsi krusial dalam menunjang dan mencapai keberhasilan objective perusahaan. Peran Corporate Communication yang ada di Rame-Rame juga sangat berperan aktif dalam membantu pelaksanaan rebranding yang dilakukan perusahaan. Metode penelitian yang digunakan pada penelitian ini adalah metode riset kualitatif. Berdasarkan keseluruhan hasil penelitian, maka dapat disampaikan hal-hal serta fakta yang menyangkut corporate communication perusahaan, dan uraian dari bab sebelumnya dan hasil penelitian yang diperoleh, maka dapat ditarik kesimpulan sebagai berikut: 1) Faktor utama yaitu mereka mengavaluasi jika konsep bisnis yang sudah dijalankan tidak sehat 2). Pada tahap proses rebranding yang dilakukan, Gajah Lumping terlalu cepat mengambil keputusan, Promo – promo yang dilakukan selama ini juga masih standard.

English Abstract

In the present era has sprung up a places to eat with various classes, starting from street vendor, to expensive cafes and restaurants. The researchers lifted the example in the city of Malang and Batu which is known as the city of apples and tourism, the city of Malang and Batu also the field of culinary. So, Many culinary business owners to rack my brain to provide concepts and serving that can compete with competitors. One of the places to eat in Malang and Batu that is Rame-Rame which has 2 different place which is on Jl. Ir. Soekarno 125 Beji, Batu and on Jl. Jakarta 48 Malang. Rame Rame-Rame is the same as the current Rame-Rame location. Rebranding by Rame - Rame forces companies to make changes in various aspects, wrongs, name changes followed by logo changes. Ability in the form of a crucial strategy in supporting and achieving objective success of the company. As mentioned above, the role of Corporate Communication in Rame-Rame is also very active role in assisting the implementation of rebranding conducted by the company. Corporate Communication at Rame-Rame also conducts several activities to support the company's rebranding and introduce new brands back to the community according to their roles and functions. The purpose of this study is to know, understand, describe and analyze corporate communications on Rame-Rame rebranding. The method used in this research is qualitative. Qualitative research is a research procedure that produces descriptive data. Based on the overall research result, it can be expressed things and facts concerning corporate communication company, and the description of the previous chapter and research results obtained, it can be drawn conclusion as follows: 1) The main factor is they evaluate if the business concept that has been run Not healthy because the operational costs and the burden of the cost of the workers increasingly swelled while visitors are not too crowded because visitors assess the brand image sold by Gajah Lumping very narrow. 2). At the stage of the rebranding process done, Gajah Lumping is too quick to take decisions, The Promo is done so far is still standard and almost the same done by others café in Malang. A two-week rebranding process, and just involving the internal public only. Because Gajah Lumping need to involve the external public like consumers and the media.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIS/2017/568/051706561
Uncontrolled Keywords: Corporate Communication, Rebranding, tempat makan
Subjects: 300 Social sciences > 302 Social interaction > 302.2 Communication
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Komunikasi
Depositing User: Kustati
Date Deposited: 07 Sep 2017 07:13
Last Modified: 21 Oct 2020 13:35
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/2230
[thumbnail of GAYATRI AYU GUPITA.pdf] Text
GAYATRI AYU GUPITA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Actions (login required)

View Item View Item