Implemetasi Pelayanan Prima Pada Divisi Marketing Ub Media & Communication Group

Isabela, Nafila and Azna Abrory Wardana, S.H., M.H (2024) Implemetasi Pelayanan Prima Pada Divisi Marketing Ub Media & Communication Group. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penulisan Tugas Akhir ini memiliki tujuan untuk memberikan pemahaman yang lebih mendalam mengenai permasalahan yang ada dan dapat memberikan rekomendasi bagi perusahaan. Jenis penulisan ini ialah deskriptif kualitatif. Pelayanan prima merupakan kunci keberhasilan dalam mempertahankan loyalitas pelanggan dan meningkatkan daya saing perusahaan. UB Media & Communication Group menyadari pentingnya implementasi pelayanan prima khususnya pada divisi marketing untuk memenuhi harapan pelanggan dan meningkatkan kinerja perusahaan. Diperlukan strategi yang tepat dalam pelaksanaan pelayanan prima. Maka dari itu enulisan ini bertujuan untuk menganalisis bagaimana implementasi pelayanan prima dilakukan pada divisi marketing UB Media & Communication Group, serta mengidentifikasi faktor-faktor yang mempengaruhi keberhasilan implementasi tersebut.

English Abstract

The aim of writing this final assignment is to provide a deeper understanding of existing problems and provide recommendations for the company. This type of writing is qualitative descriptive. Excellent service is the key to success in maintaining customer loyalty and increasing company competitiveness. UB Media & Communication Group realizes the importance of implementing excellent service, especially in the marketing division to meet customer expectations and improve company performance. The right strategy is needed in implementing excellent service. Therefore, this article aims to analyze how the implementation of excellent service is carried out in the marketing division of UB Media & Communication Group, as well as identifying the factors that influence the success of this implementation.

Item Type: Thesis (Diploma)
Identification Number: 0524170195
Uncontrolled Keywords: Pelayanan Prima, Divisi marketing, Strategi, SOP (Standar Operasional Prosedur)-Excellent Service, Marketing Division, Strategy, SOP (Standard Operating Procedure)
Divisions: Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 08 Jul 2024 06:35
Last Modified: 08 Jul 2024 06:35
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/222125
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Nafila Isabela.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Actions (login required)

View Item View Item