Firdausi, Yahya Tri and Okky Pramudhita, M.I.Kom (2022) Strategi Publikasi Humas Politeknik Negeri Malang Dalam Minangkatkan Brand Awarenees. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Tugas akhir ini bertujuan untuk mengetahui strategi publikasi humas Politeknik Negeri Malang dalam meningkatkan brand awareness. Jenis penelitian ini adalah penelitian deskriptif kualitatif. Teknik pengumpulan data yang dilakukan yaitu observasi dan dokumentasi. Dalam melaksanakan publikasi humas Politeknik Negeri Malang menggunakan Instagram sebagai salah satu media sosial untuk penyampaian informasi dan sebagai media branding. Untuk membangun suatu kepercayaan dan mempertahankan citra suatu instansi melalui Instagram, tentunya diperlukan pengelolaan Instagram secara maksimal, maka dari itu strategi publikasi humas Politeknik Negeri Malang dalam meningkatkan brand awareness sangatlah penting. Pentingnya hal tersebut agar publik mendapatkan informasi yang akurat dan dapat di pertanggung jawabkan. Berdasarkan hasil penelitian yang dilakukan ada beberapa Strategi yang dilakukan oleh humas Politeknik Negeri Malang berupa pendekatan personal, melibatkan rekan media, dan kerja sama dalam publikasi semua event atau kegiatan Politeknik Negeri Malang
English Abstract
This final project aims to determine the public relations strategy of Malang State Polytechnic in increasing brand awareness. This type is a qualitative descriptive research. Data collection techniques used are observation and documentation. In carrying out public relations Publications, the Malang State Polytechnic uses Instagram as one of the social media for conveying information and as a branding medium. In order to build trust and maintain the image of an institution through Instagram, of course, optimal management of Instagram is needed, therefore the Public Relation strategy of the Polytechnic of Malang in increasing brand awareness is very important. The importance of this is so that the public get accurate and accountable information. Based on the result of the research conducted, there are several strategies carried out by the public relations of the Malang State Polytechnic in the form of a personal approach, involving media partners, and cooperation in the publication of all events or activities of the Malang State Polytechnic.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0522170145 |
Uncontrolled Keywords: | Strategi, Publikasi, Brand awareness-Strategy, Publication, Brand awareness |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 24 Jun 2024 08:28 |
Last Modified: | 24 Jun 2024 08:28 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/221213 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Yahya tri Firdausi.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Actions (login required)
View Item |