Implementasi Penggunaan Media Sosial Instagram untuk Meningkatkan Brand Awareness Lalavyee Group Order

Sirait, Delarosa Grace Josephine and Lintang Edityastono, S.AB., M.AB (2024) Implementasi Penggunaan Media Sosial Instagram untuk Meningkatkan Brand Awareness Lalavyee Group Order. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Lalavyee Group Order merupakan sebuah usaha yang bergerak dalam industri KPOP. Lalavyee Group Order didirikan pada Januari 2022 yang menjual berbagai produk KPOP seperti album dan merchandise dengan harga yang terjangkau. Tugas akhir ini mengimplementasikan penggunaan instagram oleh Lalavyee GO melalui rancangan konten dengan evaluasi penggunaannya sejak Agustus 2023 yang memiliki beberapa kekurangan dalam penggunaan platform tersebut. Analisis menunjukkan bahwa konten di instagram Lalavyee terlalu monoton dan cenderung mengandalkan hard selling, yang kurang efektif dalam menarik dan mempertahankan perhatian pengguna instagram. Sementara, konten instagram yang menggunakan pendekatan soft selling, terlihat lebih berhasil dalam mengundang interaksi dan menarik emosi pengguna, sehingga menghasilkan insight yang lebih tinggi. Sebagai solusi, tugas akhir ini menyarankan peningkatan konten melalui desain yang lebih fresh dan interaktif, serta penerapan strategi posting yang lebih teratur untuk membangun konsistensi dan ekspektasi di kalangan pengikut. Rekomendasi strategis terkini dapat meningkatkan keberhasilan dalam meningkatkan brand awareness dan membangun hubungan yang lebih erat dengan audiens. Tugas akhir ini mengusulkan bahwa dengan menggunakan konten yang relevan, menghibur, dan edukatif yang disesuaikan dengan kebutuhan dan minat target audiens lebih efektif dalam membangun brand awareness dan loyalitas pelanggan di media sosial.

English Abstract

Lalavyee Group Order is a business operating in the KPOP industry. Lalavyee Group Order was established in January 2022 and sells various KPOP products such as albums and merchandise at affordable prices. This final project designs the use of Instagram by Lalavyee GO, with an evaluation of its use since August 2023, which has several shortcomings in the use of the platform. The analysis shows that the content on Lalavyee's Instagram is too monotonous and tends to rely on hard selling, which is less effective in attracting and retaining the attention of Instagram users. Meanwhile, Instagram content that uses a soft selling approach appears more successful in inviting interaction and attracting user emotions, resulting in higher insights. As a solution, this final project suggests improving content through fresher and more interactive design, and the implementation of a more regular posting strategy to build consistency and expectations among followers. Strategic recommendations include the use of strong visual narratives and interactivity through Instagram features such as Instagram feeds, Instagram reels, and Instagram stories. In addition, adapting to current trends can increase success in enhancing brand awareness and building closer relationships with the audience. This final project proposes that using relevant, entertaining, and educational content tailored to the needs and interests of the target audience is more effective in building brand awareness and customer loyalty on social media

Item Type: Thesis (Diploma)
Identification Number: 0524170051
Uncontrolled Keywords: Implementasi, Instagram, Media Sosial, Brand Awarness, Soft selling- Design, Instagram, Social Media, Brand Awareness, Soft Selling
Divisions: Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 20 Jun 2024 08:20
Last Modified: 20 Jun 2024 08:20
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/220998
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Delarosa Grace Josephine Sirait.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Actions (login required)

View Item View Item