Dewi, Vina Kurnia and Dr. Putu Dian Danayanti Degeng, S.S., M.Pd. (2024) Exploring The Students’ Perceptions Of The Integration Of Web-Based And Nonweb-Based Ict In Elt At The Vocational High School In Indonesia. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Banyak penyelidikan ilmiah telah dilakukan tentang persepsi siswa terhadap integrasi teknologi informasi dan komunikasi (TIK) dalam pengajaran bahasa Inggris (ELT). Namun, penelitian yang ada kurang menjelajahi secara khusus persepsi siswa mengenai TIK berbasis web dan non-web di sekolah menengah kejuruan dari sudut pandang pemahaman, kemudahan belajar, dan tantangan belajar. Oleh karena itu, studi ini bertujuan untuk mengatasi kesenjangan tersebut dengan menyelidiki persepsi siswa tentang integrasi TIK dalam ELT, khususnya memeriksa TIK berbasis web dan non-web dari sudut pandang pemahaman, kemudahan belajar, dan tantangan belajar. Metode penelitian yang digunakan adalah studi kasus. Penelitian melibatkan enam siswa dari dua jurusan (Teknik dan Manajemen) di sebuah sekolah menengah kejuruan di Malang, Indonesia, sebagai partisipan. Data dikumpulkan melalui wawancara dan dianalisis secara tematis. Hasil menunjukkan bahwa, berdasarkan sudut pandang pemahaman dan kemudahan belajar, siswa menunjukkan sikap positif terhadap integrasi TIK, khususnya alat berbasis web seperti Canva, Quizizz, dan Wordwall, bersama dengan alat non-web seperti LCD dan tablet, dengan mengutip proses pembelajaran yang ditingkatkan. Sebaliknya, dari sudut pandang tantangan belajar, tantangan seperti konektivitas internet yang buruk untuk TIK berbasis web dan masalah operasional untuk alat non-web tetap ada. Studi ini menekankan pentingnya pendekatan seimbang terhadap integrasi TIK untuk memenuhi kebutuhan pembelajaran yang beragam.
English Abstract
Numerous scholarly investigations have been conducted on students’ perceptions of the integration of information and communication technology (ICT) in English language teaching (ELT). However, existing research lacks specific exploration of students' perceptions regarding web-based and non-webbased ICT in vocational high schools across perspectives of understanding, ease of learning, and learning challenges. Therefore, this study aims to address these gaps by investigating students' perceptions of ICT integration in ELT, specifically examining web-based and non-web-based ICT across perspectives of understanding, ease of learning, and learning challenges. The research method used was a case study. The research involved six students of the two departments (Engineering and Management) at a vocational high school in Malang, Indonesia, as the participants. Data were collected through interviews and analyzed thematically. Results indicate that, based on perspectives of understanding and ease of learning, students exhibit positive attitudes towards integrating ICT, particularly web-based tools like Canva, Quizizz, and Wordwall, alongside nonweb-based tools such as LCD and tablet, citing enhanced learning processes. Conversely, in the perspective of learning challenges, challenges like poor internet connectivity for web-based ICT and operational issues for non-webbased tools persist. This study emphasizes the importance of a balanced approach to ICT integration to meet diverse learning needs.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0524120044 |
Uncontrolled Keywords: | Case study; English language teaching (ELT); ICT integration in ELT; Non-web-based ICT; Students’ perceptions; Vocational high school; Webbased ICT- Studi kasus; Pengajaran bahasa Inggris (PBI); Integrasi TIK dalam PBI; TIK berbasis non-web; Persepsi siswa; Sekolah menengah kejuruan; TIK berbasis web. |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 29 May 2024 07:54 |
Last Modified: | 29 May 2024 07:54 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/219728 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Vina Kurnia Dewi.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |