The Effect Of Using Genially On Student’s Reading Skill

Syafitri, Tharissa Rahmanda and Wahyu Diny Sujannah, S. Pd., M.Pd. (2024) The Effect Of Using Genially On Student’s Reading Skill. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian pra-eksperimental ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh Genially terhadap kemampuan membaca siswa. Penelitian ini hanya berfokus pada peningkatan kemampuan membaca siswa. Partisipan penelitian ini adalah 34 siswa kelas sepuluh Perhotelan Akademik di salah satu Sekolah Menengah Kejuruan Negeri di Malang. Data telah menggunakan satu kelompok untuk diuji. Penelitian ini menggunakan pre-test dan post-test sebagai instrumen dan para peserta diberikan perlakuan berupa penggunaan Genially sebagai alat bantu pembelajaran membaca. Data diuji dengan menggunakan normalitas pada SPSS versi 26. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Genially efektif dalam meningkatkan kemampuan siswa dalam membaca teks recount karena mereka tertarik dengan desain interaktif dan mau membaca teks tersebut. Oleh karena itu, disarankan agar guru bahasa Inggris menggunakan Genially untuk mengajar membaca di dalam dan di luar kelas melalui presentasi interaktif dan gamifikasi sebagai media pembelajaran untuk meningkatkan motivasi siswa. Selain itu, disarankan juga agar peneliti selanjutnya dapat menyelidiki perspektif siswa dalam menggunakan Genially untuk meningkatkan kemampuan membaca mereka.

English Abstract

This pre-experimental study aimed to know the effect of Genially on students’ reading skill. This study only focus on students’ reading skills improvement. The participants were 34 tenth-grade Academic Hospitality students in one of the State Vocational High Schools in Malang. The data had been using one group to be tested. This research used pre-test and post-test as the instruments and the participants were given treatment in the form of using Genially as the teaching tool in learning reading. The data were tested by using normality on SPSS 26 version. The findings showed that Genially was effective in improving students’ skills in reading recount texts because they were interested to the interactive design and willing to read the texts. Thus, it is recommended that English teachers use Genially to teach reading inside and outside classroom through interactive presentation and gamification as teaching media to engage students’ motivation. Furthermore, it is also suggested that future researchers investigate the students’ perspective on using Genially to improve their reading skill.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0524120042
Uncontrolled Keywords: Gamification; Genially; Reading Skill-Gamifikasi; Genially; Kemampuan Membaca
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Sugeng Moelyono
Date Deposited: 29 May 2024 07:54
Last Modified: 29 May 2024 07:54
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/219721
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Tharissa Rahmanda Syafitri.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item