Khifdillah, Zuizinatul and M. Daniel Septian, S.T., M.Ds and Dimas Fakhruddin, S.ST., M.Ds. (2022) Perancangan Identitas Visual "Sinomkids" Untuk Usia 7-12 Tahun. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui rancangan Identitas Visual Jamu Sinomkids Untuk Anak Usia 7-12 Tahun. Hal ini dikarenakan desain yang menarik pada suatu produk menjadi nilai tambah bagi para konsumen. Sehingga hal ini menjadi sebuah inovasi bagi peneliti untuk membantu UMKM Simonkids Pasuruan dengan merancang identitas visual yang baru. Metode penelitian yang digunakan adalah metode analisis secara kualitatif disertai dengan metode perancangan design visual yang umumnya merupakan suatu metode penalaran yang lengkap dan berpusat untuk merancang penyelesaian dengan tahapan emphatize, define, ideate, prototype dan test.Tujuan skripsi ini adalah untuk mengetahui rancangan visual jamu sinomkids, karena teknik analisis data kuesioner pada penelitian ini bersifat kualitatif, maka hasil persentase perlu ditransformasikan dalam bentuk interpretasi yang evaluatif atau memiliki arti penilaian 4.257/5.000 x 100% P85,14%. Keterangan: P Hasil presentase yang diperoleh ∑BP Jumlah poin yang diperoleh dari seluruh pertanyaan ∑BM Jumlah poin yang seharusnya tertinggi (maksimum) 100% Bilangan tetap dalam menganalisis Dari hasil presentase yang diperoleh tersebut, dapat disimpulkan bahwa sebesar 85,14% atau sebagian besar responden merasa bahwa jamu Sinomkids memiliki manfaat bagi anak-anak dan identitas visual Sinomkids yang baru memiliki desain logo dan kemasan yang informatif, menarik, serta mudah diingat. Maka dapat disimpulkan bahwa jamu Sinomkids yang telah memiliki desain desain logo dan kemasan yang baru ini juga melakukan promosi produk dengan baik.Memperluas pasar dilakukan dengan cara merancang identitas visual yang efektif mampu diterima bagi konsumen 7-12 tahun yang terdiri dari perancangan logo yang mempresentasikan sebuah produk anak, baik warna yg digunakan maupun pemilihan tipografi.
English Abstract
Rich in spices and their preparations, Indonesia really seems to spoil its people to live a healthy life with all the benefits of existing spices. Starting from spices, processed food, or drinks. One of the processed herbal drinks that is popular in all circles is herbal medicine. Jamu is a traditional herb in Indonesia that has existed since time immemorial. Although currently found many effective drugs to treat various diseases. Traditional medicine in Indonesia is processed simply based on recipes or hereditary experiences (Mulyani et al., 2016). It can be seen that designing an attractive visual brand identity is very important to increase consumption of herbal medicine and help maintain children's immunity, and can be a source of reference in designing brands for products to be consumed by children in the future. However, UMKM Sinomkids Pasuruan is still unable to optimally design a visual identity for its products so that it looks less attractive, even though it has a target market of children aged 7-12 years. So that in this phenomenon, came the idea of Designing a Visual Identity Jamu Sinomkids for Children Aged 7-12 Years, because the questionnaire data analysis technique in this study is qualitative in nature, the percentage results need to be transformed into an evaluative interpretation or meaning an assessment of 4,257/5,000 x 100% P85.14%. Description: P The percentage results obtained ∑BP The total points obtained from all questions ∑BM The number of points that should be the highest (maximum) 100% Fixed number in analyzing From the percentage results obtained, it can be concluded that 85.14% or most Respondents felt that Sinomkids herbal medicine has benefits for children and the new Sinomkids visual identity has a logo and packaging design that is informative, attractive, and easy to remember. So it can be concluded that Jamu Sinomkids, which already has a new logo and packaging design, is also promoting good products. Expanding the market is done by designing an effective visual identity that is acceptable to consumers 7-12 years old, which consists of designing a logo that represents children's products, both the colors used and the selection of typography.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0522170131 |
Uncontrolled Keywords: | Visual Identity, Efficiency, UMKM Pasuruan. |
Divisions: | Program Vokasi > D4 Desain Grafis |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 21 May 2024 03:07 |
Last Modified: | 21 May 2024 03:07 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/219694 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Zuizinatul Khifdillah.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Actions (login required)
View Item |