Hendarsin, Verona Tristan Jeannyva and Hapsari Dian Sylvatri, S.S.,M.I.Kom (2024) Evaluasi Kepuasan Pelanggan Pada Pelayanan Management Tenant Food Court Di Lippo Plaza Batu. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengevaluasi kepuasan pelanggan terhadap pelayanan manajemen tenant food court di Lippo Plaza Batu menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode fenomenologi dan teknik snowball sampling. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kualitas layanan di mal memiliki korelasi yang signifikan dengan tingkat kepuasan tenant, yang pada gilirannya dapat berdampak pada kemampuan manajemen mal dalam mempertahankan tenant dan meningkatkan daya tarik Lippo Plaza Batu. Implikasi praktis dari penelitian ini adalah pentingnya meningkatkan kualitas layanan untuk meningkatkan kepuasan pelanggan, mempertahankan tenant, dan meningkatkan daya tarik mall. Rekomendasi yang diusulkan termasuk peningkatan kualitas layanan, responsif terhadap keluhan tenant, pemanfaatan promosi Instagram, dan pelaksanaan survei kepuasan secara rutin
English Abstract
This study aims to evaluate customer satisfaction with the tenant management services in the food court of Lippo Plaza Batu using a qualitative approach with phenomenology method and snowball sampling technique. The results show that the service quality in the mall is significantly correlated with tenant satisfaction, which in turn can impact the mall management's ability to retain tenants and enhance the attractiveness of Lippo Plaza Batu. The practical implication of this study underscores the importance of improving service quality to enhance customer satisfaction, retain tenants, and increase the mall's attractiveness. Proposed recommendations include enhancing service quality, being responsive to tenant complaints, utilizing Instagram promotions, and conducting regular satisfaction surveys.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0524170032 |
Uncontrolled Keywords: | Kepuasan Pelanggan, Pelayanan, Mal-Customer Satisfaction, Service, Mall |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 28 May 2024 07:20 |
Last Modified: | 28 May 2024 07:20 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/219670 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Verona Tristan Jeannyva Hendarsin.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |