Utilizing Mobile-Assisted Language Learning (Mall) To Alleviate Speaking Anxiety Among Efl Students.

Putri, Nanda Allya and Dr. Putu Dian Danayanti Degeng, S.S., M.Pd. (2024) Utilizing Mobile-Assisted Language Learning (Mall) To Alleviate Speaking Anxiety Among Efl Students. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Studi ini menggunakan pendekatan studi kasus metode campuran eksplanatori yang dijalankan secara berurutan untuk menguji efektivitas aplikasi Pembelajaran Bahasa dengan Bantuan Perangkat Seluler (MALL) dalam mengurangi kecemasan berbicara di antara pembelajar Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL). Penelitian ini menargetkan 17 siswa ilmu pengetahuan kelas dua belas, terdiri dari sepuluh laki-laki dan tujuh perempuan berusia 17 hingga 19 tahun, menggunakan kombinasi survei berbasis web dan wawancara semi-struktur untuk pengumpulan data. Temuan menekankan hasil positif yang signifikan, menyoroti peran besar aplikasi MALL dalam meningkatkan kemahiran siswa dalam Bahasa Inggris. Terutama, analisis terhadap tanggapan pada item survei nomor 22 menunjukkan bahwa 64,7% siswa setuju bahwa aplikasi MALL telah berperan penting dalam mengurangi kecemasan berbicara mereka. Studi ini memberikan kontribusi berharga bagi bidang pendidikan bahasa dengan menyajikan praktik berbasis bukti yang memanfaatkan aplikasi MALL untuk menurunkan kecemasan berbicara dan meningkatkan kemampuan berbicara pembelajar EFL, mengusulkan pendekatan inovatif dan efektif untuk pembelajaran bahasa.

English Abstract

This study employs a sequential explanatory mixed-methods case study approach to examine the effectiveness of Mobile-Assisted Language Learning (MALL) applications in reducing speaking anxiety among English as a Foreign Language (EFL) learners. The research targeted 17 twelfth-grade science students, comprising ten males and seven females aged 17 to 19, using a combination of web-based surveys and semi-structured interviews for data collection. The findings underscore significant positive outcomes, highlighting the substantial role of MALL applications in enhancing students’ proficiency in English. Notably, an analysis of responses to survey item number 22 shows that 64.7% of students agree that MALL applications have been instrumental in alleviating their speaking anxiety. This study provides valuable contributions to the field of language education by presenting evidence-based practices that leverage MALL applications to lower speaking anxiety and boost EFL learners’ speaking skills, proposing innovative and effective approaches for language learning.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0524120033
Uncontrolled Keywords: Pembelajaran Bahasa Berbantuan Seluler (MALL); kecemasan berbicara; pelajar EFL; kemahiran bahasa; teknologi Pendidikan
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Sugeng Moelyono
Date Deposited: 17 May 2024 06:44
Last Modified: 17 May 2024 06:44
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/219004
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Nanda Allya Putri.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item