Injiya, Rida Rohmata and Ive Emaliana, S. Pd, M. Pd, (2024) The Relationship Between EFL Pre-Service Teachers’ Self- Efficacy And Their Epistemic Beliefs. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Saat ini, bahasa Inggris merupakan bahasa penting yang harus dikuasai dan telah dipelajari selama bertahun-tahun sebagai bahasa asing di banyak negara di dunia. Secara khusus, kemampuan guru bahasa Inggris prajabatan dalam mengajar siswa bahasa Inggris sebagai bahasa asing membutuhkan efikasi diri dan keyakinan epistemik yang dapat mendukung keterampilan abad ke-21 siswa. Efikasi diri dan keyakinan epistemik berkaitan dengan perbedaan individu dalam domain psikologis yang dapat mempengaruhi prestasi belajar. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara efikasi diri dan keyakinan epistemik mahasiswa calon guru di sebuah universitas terkemuka di Malang, Jawa Timur. Penelitian ini meneliti hubungan antara efikasi diri dan keyakinan epistemik mahasiswa calon guru. Metode penelitian ini adalah studi korelasional. Sebanyak 85 guru pra-jabatan mengisi kuesioner efikasi diri dan keyakinan epistemik. SPSS digunakan untuk menganalisis kuesioner yang diisi oleh para peserta dan menentukan hasilnya. Hasil analisis SPSS menunjukkan bahwa efikasi diri berkorelasi positif dengan keyakinan epistemik, yang mengimplikasikan adanya korelasi di kedua area tersebut. Temuan koefisien korelasi adalah -0,528, korelasi antara efikasi diri dan keyakinan epistemik adalah negatif dan itu berarti bahwa semakin tinggi efikasi diri EFL, semakin sederhana keyakinan epistemik mereka. Korelasi dari analisis SPSS menunjukkan bahwa efikasi diri dan keyakinan epistemik memiliki hubungan yang sedang.
English Abstract
Nowadays, English is an essential language that must be mastered and has been studied for many years as a foreign language in many countries in the world. Specifically, English pre-service teachers' ability to teach students English as a foreign language requires self-efficacy and epistemic beliefs that can support students’ 21st century skills. Self-efficacy and epistemic beliefs are related to individual differences in psychological domains that can affect learning achievement. An investigation of the relationship between self-efficacy and epistemic beliefs of pre-service teachers in a reputable university in Malang, East Java was conducted in this study. This study examined the relationship between pre-service teachers' self-efficacy and epistemic beliefs. The method of this research is correlational study. A total of 85 pre-service teachers completed the self-efficacy and epistemic beliefs questionnaires. SPSS was used to analyze the questionnaire filled out by the participants and determine the results. As a result of SPSS's analysis, self-efficacy is positively correlated with epistemic beliefs, which implies a correlation in both areas. The findings of the correlation coefficient is -0.528, the correlation between self-efficacy and epistemic beliefs is negative and it means that the higher EFL self-efficacy the simpler their epistemic beliefs. A correlation from SPSS's analysis indicates that self-efficacy and epistemic beliefs have a medium relationship.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0524120016 |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 29 Apr 2024 03:37 |
Last Modified: | 29 Apr 2024 03:37 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/217978 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Rida Rohmata Injiya.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |