Cahyani, Ginda Laura and Galih Panji Hardiko, S.TP., M.T (2023) Penggunaan Fitur Instagram Stories Untuk Meningkatkan Brand Awareness Akun @cottoncoffeeandbar. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Perkembangan teknologi komunikasi dan informasi memberikan dampak perubahaan bagi masyarakat. Perubahan ini ditandai dengan adanya media sosial. Media sosial mempunyai peran penting sebagai alat komunikasi untuk berbagi informasi kepada sesama. Instagram merupakan salah satu platform media sosial yang yang sedang popular di kalangan masyarakat. Instagram adalah aplikasi berbagi foto maupun video dimana pengguna nya memungkinkan mengambil foto dan membagikannya kepada pengguna lainnya. Salah satu fitur Instagram yang dimanfaatkkan saat ini ialah Instagram stories. Dengan menampilkan foto ataupun video dengan durasi 15 sampai 60 detik yang dapat dilihat serta dapat direspon oleh pengguna. Para pelaku bisnis menggunakan fitur ini untuk memasarkan produk, meningkatkan brand awareness akun, serta menjalin komunikasi kepada pengguna. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penggunaan fitur Instagram stories untuk meningkatkan brand awareness pada akun @cottoncoffeeandbar.
English Abstract
The development of communication and information technology has an impact on society. This change is characterized by the existence of social media. Social media has an important role as a communication tool to share information with others. Instagram is one of the social media platforms that is currently popular among the public. Instagram is a photo and video sharing application where users can take photos and share them with other users. One of the Instagram features that is currently utilized is Instagram stories. By showing photos or videos with a duration of 15 to 60 seconds that can be seen and can be responded to by users. Business people use this feature to market products, increase account brand awareness, and establish communication with users. This study aims to determine the use of the Instagram stories feature to increase brand awareness on the @cottoncoffeeandbar account.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0523170424 |
Uncontrolled Keywords: | Instagram, brand awareness, Instagram stories-Instagram, brand awareness, Instagram stories |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Teknologi Informasi |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 20 Mar 2024 01:36 |
Last Modified: | 20 Mar 2024 01:36 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/217285 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Ginda Laura Cahyani.pdf Restricted to Registered users only Download (11MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |