Barriers Of English Communication Between Foreign Clients And Sales Representatives Of Digital Marketing Agency (Case Study At PT. Dimensi Nirmana Semesta)

Yunaz, Khansa Shahira and Dr. Dini Kurnia Irmawati, S.Pd, M.Pd (2023) Barriers Of English Communication Between Foreign Clients And Sales Representatives Of Digital Marketing Agency (Case Study At PT. Dimensi Nirmana Semesta). Diploma thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

PT. Dimensi Nirmana Semesta sebagai Digital marketing agency yang menyediakan jasa untuk kegiatan digital marketing pada suatu company memiliki berbagai macam client dari berbagai sector industri, mulai dari perusahaan dari nasional, multinatinasional, internasional, dan juga global. Sehingga penggunaan bahasa inggris sering kali digunakan sebagai bahasa komunikasi dengan foreign clients. Studi ini mengeksplorasi hambatan komunikasi Bahasa Inggris antara pelanggan asing dan perwakilan penjualan di PT Dimensi Nirmana Semesta. Studi ini bertujuan untuk menggambarkan hambatan utama komunikasi bahasa Inggris. Penelitian dilakukan sebagai penelitian survei dengan menggunakan metode kuantitatif dan analisis isi. Temuan menunjukkan bahwa sangat sulit bagi perwakilan penjualan untuk berurusan dengan pelanggan asing yang pemarah.

English Abstract

PT. Dimensi Nirmana Semesta, a Digital marketing agency that provides services for digital marketing activities in a company has a wide variety of clients from various industrial sectors, ranging from national, multinational, international, and global companies. So the use of English is often used as a language of communication with foreign clients. This study explores English communication barriers between foreign customers and sales representatives at PT Dimensi Nirmana Semesta. This study aims at describing the main barriers of English communication. The research was conducted as survey research using quantitative methods and content analysis. The findings show that it is very difficult for sales representatives to deal with ill-tempered foreign clients.

Item Type: Thesis (Diploma)
Identification Number: 0523170319
Uncontrolled Keywords: English communication, barriers, digital marketing-komunikasi bahasa Inggris, hambatan, marketing digital
Divisions: Program Vokasi > D3 Administrasi Bisnis
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 04 Mar 2024 01:36
Last Modified: 04 Mar 2024 01:36
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/216784
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Khansa Shahira Yunaz.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item