Optimasi Konten Visual pada Media Sosial Instagram Droomhaven Cafe and Creative Port

Abdurrahman, Muhammad Dzaky and Eka Ratri Noor Wulandari, S.SI, M.SI, M.SC. (2023) Optimasi Konten Visual pada Media Sosial Instagram Droomhaven Cafe and Creative Port. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Instagram menjadi media sosial yang diminati oleh sebagian besar pengguna internet karena mudah untuk berinteraksi dengan banyak orang dari berbagai kalangan. Instagram banyak digunakan perusahaan untuk menjalin hubungan dengan konsumen, mencari tahu trend dan keinginan konsumen, serta membangun merek (branding). Tugas Akhir ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh optimasi konten visual terhadap akun Instagram @droomhaven. Metode penyelesaian Tugas Akhir ini menggunakan metode kualitatif Action Research yang diawali dengan pengumpulan data awal melalui wawancara dan observasi, kemudian data yang diperoleh akan dijadikan dasar untuk mengoptimasi visual content pada media sosial Instagram @droomhaven. Dalam kurun waktu satu bulan, dengan 6 konten visual yang di posting, hasil penyelesaian Tugas Akhir ini diketahui bahwa terjadi peningkatan engagement rate sebanyak 0,2% setelah dilakukan optimasi konten visual pada akun Instagram @droomhaven.

English Abstract

Instagram is a social media that is popular with most internet users because it is easy to interact with many people from various circles. Instagram is widely used by companies to build relationships with consumers, find out trends and consumer desires, and build brands (branding). This final assignment was carried out to determine the effect of visual content optimization on the @droomhaven Instagram account. The method for completing this Final Assignment uses the qualitative Action Research method which begins with collecting initial data through interviews and observations, then the data obtained will be used as a basis for optimizing visual content on Instagram social media @droomhaven. Within a period of one month, with 6 visual content posted, the results of completing this Final Assignment showed that there was an increase in the engagement rate of 0.2% after optimizing the visual content on the @droomhaven Instagram account.

Item Type: Thesis (Diploma)
Identification Number: 052317
Uncontrolled Keywords: Media Sosial, Instagram, Konten Visual, Engagement Rate
Divisions: Program Vokasi > D3 Teknologi Informasi
Depositing User: Unnamed user with username tunjungsari
Date Deposited: 01 Feb 2024 03:59
Last Modified: 01 Feb 2024 03:59
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/215356
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Muhammad Dzaky Abdurrahman.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (4MB)

Actions (login required)

View Item View Item