Perancangan Media Promosi Play Music Festival Indonesia untuk Meningkatkan Brand Awareness

Octaverianto, Muhammad Ditya Pratama and Citra Dewi Megawati, S.Sn., M.T. (2023) Perancangan Media Promosi Play Music Festival Indonesia untuk Meningkatkan Brand Awareness. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Perancangan media promosi Play Music Festival bertujuan untuk meningkatkan penjualan. Dalam pasar festival musik yang ketat, Play Music Festival memprioritaskan kesadaran merek. Melalui kampanye promosi digital, terutama di Instagram dengan 89,15 juta pengguna di Indonesia, festival ini mengambil langkah strategis menyusuaikan dengan perubahan pola konsumsi media. Pemanfaatan teknologi dan interaksi melalui media sosial bertujuan meningkatkan kesadaran merek dan keterlibatan positif, mendorong partisipasi lebih besar, dan menciptakan pengalaman festival yang tak terlupakan. Perancangan media promosi dilakukan dengan memberikan informasiinformasi yang jelas sehingga dapat dengan mudah dipahami oleh target audiens. Tujuan dari perancangan media promosi ini adalah untuk meningkatkan penjualan Play Music Festival dan mengalami pertumbuhan bisnis di pasar yang kompetitif. Metode penelitian yang digunakan adalah metode campuran (mix method) dengan melibatkan wawancara, observasi, kuesioner dan analisis data. Data yang terkumpul akan dianalisis untuk mendapatkan pemahaman yang mendalam tentang kebutuhan, preferensi terhadap Play Music Festival. Output yang dihasilkan dari perancangan yaitu media sosial, media cetak dan media endukung. Diharapkan bahwa hasil dari perancangan ini akan memberikan wawasan berharga bagi perusahaan dalam mengembangkan strategi promosi yang sukses.

English Abstract

Play Music Festival promotional media design aims to increase sales. In a tight music festival market, Play Music Festival prioritizes brand awareness. Through digital promotional campaigns, especially on Instagram with 89.15 million users in Indonesia, this festival is taking strategic steps to adapt to changes in media consumption patterns. The use of technology and interaction through social media aims to increase brand awareness and positive engagement, encourage greater participation and create an unforgettable festival experience. Promotional media design is carried out by providing clear information so that it can be easily understood by the target audience. The aim of designing this promotional media is to increase Play Music Festival sales and experience business growth in a competitive market. The research method used is a mixed method involving interviews, observation, questionnaires and data analysis. The collected data will be analyzed to gain a deep understanding of needs and preferences for the Play Music Festival. The output resulting from the design is social media, print media and supporting media. It is hoped that the results of this design will provide valuable insight for companies in developing successful promotional strategies.

Item Type: Thesis (Diploma)
Identification Number: 052317
Uncontrolled Keywords: Play Music Festival Indonesia, perancangan media promosi, media promosi, peningkatan penjualan
Divisions: Program Vokasi > D4 Desain Grafis
Depositing User: Unnamed user with username tunjungsari
Date Deposited: 01 Feb 2024 00:59
Last Modified: 01 Feb 2024 00:59
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/215211
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
M. DITYA PRATAMA O.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (4MB)

Actions (login required)

View Item View Item