Jamal, Nadir and Budi Fajar Supriyanto, S,Kom,M.Kom (2022) Analisis Pengaruh Tiktok Ads Untuk meningkatkan Followers ( Studi kasus : Bellenphotography). Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan jumlah pengikut akun TikTok @bellenphotography melalui penggunaan fitur TikTok Ads dengan fokus pada penargetan "more followers". Selama 30 hari, penelitian ini melakukan pengiklanan dan menyesuaikan konten yang dipilih untuk mencapai interaksi yang lebih tinggi dan meningkatkan jumlah pengikut. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penggunaan iklan TikTok Ads dengan penargetan "more followers" berhasil meningkatkan jumlah pengikut sebanyak 1495 orang. Ini menunjukkan bahwa penargetan yang tepat dalam pengiklanan dapat mempengaruhi pertumbuhan pengikut, dan dalam kasus ini, pertumbuhan pengikut berhasil terjadi. Selain itu, penelitian ini juga menemukan bahwa menaikkan anggaran iklan berdampak positif terhadap peningkatan pengikut dan interaksi dengan pengunjung. Penggunaan TikTok Ads dengan penargetan "more followers" membuktikan keberhasilan kampanye iklan di TikTok melalui peningkatan pengikut, engagement, dan tayangan konten. Hasil ini membuktikan pengaruh yang kuat dari TikTok Ads terhadap perkembangan akun TikTok @bellenphotography dalam periode penelitian.
English Abstract
This research aims to increase the number of followers on the TikTok account @bellenphotography by utilizing TikTok Ads with a focus on targeting "more followers". During The period of 30 days, this research conducted advertising and adjusted the selected content to achieve higher engagement and increase the number of followers. The research results showed that the use of TikTok Ads with the "more followers" targeting successfully increased the number of followers by 1495 individuals. This indicates that appropriate targeting in advertising can influence follower growth, and in this case, follower growth was achieved. Furthermore, the research also found that increasing the advertising budget had a positive impact on follower growth and interaction with viewers. The utilization of TikTok Ads with the "more followers" targeting proves the success of advertising campaigns on TikTok through increased followers, engagement, and content views. These demonstrate the strong influence of TikTok Ads on the development of the @bellenphotography TikTok account during the research period.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0522170102 |
Uncontrolled Keywords: | Digital marketing, Social Media, Tiktok , Tiktok Ads, Followers |
Divisions: | Program Vokasi > D3 Teknologi Informasi |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 06 Feb 2024 07:33 |
Last Modified: | 06 Feb 2024 07:33 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/214762 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Nadir Jamal.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |