Fijriyah, Fitahul and Dian Inayati, S. Pd., M. Ed. (2023) The Correlation Between EFL Students' Perception Towards Quizlet and Their Motivation in Vocabulary Learning. Magister thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Quizlet merupakan salah satu alat edukasi digital yang dapat diterapkan untuk siswa agar membuat aktivitas kelas lebih menarik. Melalui mode pembelajaran yang berbeda seperti e-flashcard, aktivitas pembelajaran yang kolaboratif, permainan, dan beberapa kuis menyenangkan, Quizlet diyakini dapat membangun lingkungan belajar yang dapat memotivasi siswa untuk menguasai berbagai mata pelajaran, khususnya pembelajaran kosakata Bahasa Inggris (Sanosi, 2018). Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui korelasi antara persepsi siswa terhadap Quizlet dan motivasi mereka dalam pembelajaran kosakata Bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dan survei untuk metode pengumpulan datanya. Data diperoleh dari 130 siswa kelas XI SMA Negeri di Malang dan hasil angket dikorelasikan dengan menggunakan SPSS. Hasil penelitian menunjukkan nilai p-value <0,001 dan koefisien korelasi Pearson sebesar 0,490. Hal ini menunjukkan adanya korelasi positif sedang, ketika persepsi siswa terhadap Quizlet meningkat, motivasi mereka dalam belajar kosakata Bahasa Inggris juga meningkat namun mungkin masih terdapat variabilitas dalam data. Temuan ini diharapkan mempunyai implikasi bagi pendidik dalam merancang metode dan materi pengajaran kosakata yang efektif yang selaras dengan preferensi dan persepsi siswa untuk meningkatkan motivasi siswa dalam pembelajaran kosakata Bahasa Inggris dan aspek lainnya
English Abstract
Quizlet is a digital educational tool that can be applied by students to make their class activity more attractive. Through distinct learning modes such as eflashcards, collaborative learning activities, games, and several fun quizzes, Quizlet is believed to build learning environments that can motivate students to master different subjects, particularly language and vocabulary learning (Sanosi, 2018). This research was conducted to investigate the correlation between the students’ perception toward Quizlet and their motivation in vocabulary learning. This study applied a quantitative approach and survey for the data collection method. Data were obtained from 130 eleventh-grade students of State Senior High School in Malang and the result of the questionnaire is correlated by using SPSS. The results show that the p-value is <0.001 and the Pearson correlation coefficient is 0.490. This indicates a moderate positive correlation, when the students’ perception toward Quizlet increase, their motivation in vocabulary learning increase as well but there may still be variability in the data. These findings may have implications for educators in designing effective vocabulary teaching methods and materials that align with students' preferences and perceptions to enhance students’ motivation in vocabulary learning and other aspects.
Item Type: | Thesis (Magister) |
---|---|
Identification Number: | 042312 |
Uncontrolled Keywords: | Persepsi, Quizlet, Motivasi, Kosakata Bahasa Inggris, Perception, Quizlet, Motivation, Vocabulary. |
Divisions: | S2/S3 > Magister Linguistik Terapan, Fakultas Ilmu Budaya |
Depositing User: | Zainul Mustofa |
Date Deposited: | 29 Jan 2024 06:47 |
Last Modified: | 29 Jan 2024 06:47 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/214593 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Fitahul Fijriyah.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2025. Download (6MB) |
Actions (login required)
View Item |