Andriyanto, Deo Kharisma and Prof. Dr. Zuliati Rohmah, M.Pd. (2023) YouTube in the Eyes of Pre-Service Teachers: Technology Acceptance Model. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini menyelidiki persepsi dan tantangan yang dihadapi oleh guru pra-jabatan ketika mengintegrasikan YouTube sebagai alat instruksional untuk siswa tingkat menengah. Penelitian ini menggunakan Technology Acceptance Model (TAM) sebagai kerangka kerja teoretis dan melibatkan sampel 138 peserta yang merupakan instruktur bahasa Inggris prajabatan yang berspesialisasi di bidang Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL). Untuk menetapkan validitas dan reliabilitas model pengukuran kami, kami menggunakan pendekatan kuantitatif yang komprehensif, yang menghasilkan pengembangan skala yang dapat diandalkan dari 15 item. Analisis data didasarkan pada delapan hipotesis yang berkisar pada variabel-variabel penting, termasuk persepsi kemudahan penggunaan (PEU), persepsi kegunaan (PU), sikap (AT), kondisi yang memfasilitasi (FC), dan niat perilaku (BI). Hasilnya menunjukkan korelasi yang signifikan secara statistik di antara variabel-variabel yang diteliti. Khususnya, FC secara signifikan diprediksi oleh PU, sementara FC secara substansial memprediksi PEU. PEU, pada gilirannya, mempengaruhi PU dan memainkan peran penting dalam membentuk AT dan BI. Selanjutnya, PU berperan sebagai prediktor untuk AT dan BI, dan AT berperan penting dalam memprediksi BI. Analisis koefisien jalur menunjukkan bahwa korelasi antara FC dan PEU menunjukkan tingkat yang paling tinggi. Korelasi antara AT dan BI memiliki tingkat kekuatan yang paling lemah dibandingkan dengan hipotesis lainnya.
English Abstract
This study investigates the perceptions and challenges faced by pre-service teachers when integrating YouTube as an instructional tool for secondary-level students. The present study employed the Technology Acceptance Model (TAM) as a theoretical framework and involved a sample of 138 participants who were preservice English instructors specializing in the field of English as a Foreign Language (EFL). In order to establish the validity and reliability of our measurement model, we employed a comprehensive quantitative approach, resulting in the development of a reliable scale of 15 items. The analysis of the data was based on eight hypotheses that revolved around crucial variables, including perceived ease of use (PEU), perceived usefulness (PU), attitudes (AT), facilitating condition (FC), and behavioral intention (BI). The results demonstrated statistically significant correlations among the variables that were examined. Notably, FC was significantly predicted by PU, while FC substantially predicted PEU. PEU, in turn, influenced PU and played a pivotal role in shaping AT and BI. Furthermore, PU served as a predictor for AT and BI, and AT played a crucial role in predicting BI. The analysis of the path coefficient indicates that the correlation between FC and PEU shows the highest degree. The correlation between AT and BI has the weakest degree of strength compared to other hypotheses
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 052312 |
Uncontrolled Keywords: | Pre-Service Teachers, YouTube, Technology Integration, Technology Acceptance Model (TAM)- |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Emy Sukartini |
Date Deposited: | 29 Jan 2024 06:27 |
Last Modified: | 29 Jan 2024 06:27 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/214584 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
DEO KHARISMA ANDRIYANTO.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |