Students Teachers Perception on Becoming Teachers: A Survey on Universitas Brawijaya EFL Learners.

Widyana, Famidha Nigar and Alies Poetri Lintangsari, S. S, M.Li (2024) Students Teachers Perception on Becoming Teachers: A Survey on Universitas Brawijaya EFL Learners. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Profesi guru, yang pada dasarnya merupakan profesi yang penuh tantangan, mendapatkan tantangan baru terutama bagi para mahasiswa calon guru selama pandemi COVID-19. Namun, pandemi ini juga mendatangkan prospek kerja yang sebelumnya tidak tersedia. Hal ini telah menginspirasi mahasiswa untuk berfikir kembali tentang keputusan karir mereka, menyadari bahwa ada alternatif lain selain menjadi guru yang berhadapan dengan ketidakpastian dalam karier pendidikan. Skenario ini menciptakan urgensi untuk meneliti perspektif dan ekspektasi mahasiswa calon guru mengenai karir masa depan EFL dengan datangnya perubahan tersebut. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif yang dilakukan terhadap 101 mahasiswa Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Brawijaya melalui purposive sampling. Data dikumpulkan melalui kuesioner, yang terdiri dari dua bagian: persepsi mahasiswa dan harapan mereka. Selain itu, kami juga menyertakan bagian pertanyaan terbuka yang memungkinkan responden untuk menjelaskan atau menambahkan informasi yang tidak terakomodasi. Dalam temuannya, tercatat bahwa sebagian besar mahasiswa telah mengembangkan minat terhadap jalur karir yang berbeda di luar program studi mereka karena realitas pengajaran yang mereka hadapi selama praktik. Namun, mahasiswa lainnya yang menunjukkan minat pada profesi mengajar mengungkapkan harapan mereka akan adanya pelatihan lanjutan, standar belajar-mengajar yang lebih terukur, dan inovasi untuk mendukung karir pengajaran EFL yang relevan untuk dikejar. Penelitian ini diharapkan menjadi dasar bagi fakultas untuk membantu para mahasiswa dalam menghadapi tantangan mereka.

English Abstract

The inherently challenging teaching profession has added problems for student teachers during the COVID-19 pandemic. It also gave them access to previously unavailable work prospects. This has inspired students to reassess their career paths, realizing that there are alternatives to traditional teaching roles when faced with the uncertainty or discomfort of a standard education career. This scenario prompted the researcher to feel a sense of urgency in studying student teachers' perspectives and expectations about EFL future careers. This research initially employs a quantitative approach conducted on 101 students of Universitas Brawijaya English Education through purposive sampling. Data were collected by a questionnaire, consisting of two sections: students’ perceptions and their expectations. In addition, we include an open-ended questioning section allowing respondents to explain or add information that is not accommodated. In the findings, it is recorded that a big percentage of students have developed an interest in different career paths outside their study program due to the teaching reality they faced during their practice. However, the remaining students who showed genuine interest in the profession left notes of their realistic expectations on training, reasonable standards, and innovation to support EFL teaching careers relevant to pursue. The findings are likely to serve as a foundation for the faculty to assist students with their challenges.

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: 042312
Uncontrolled Keywords: Persepsi mahasiswa Pendidikan Bahasa Inggris, Karier Masa Depan Guru EFL, Pengajaran Pasca-Pandemi, English Education students' perceptions, EFL Future Career, PostPandemic Teaching.
Divisions: S2/S3 > Magister Linguistik Terapan, Fakultas Ilmu Budaya
Depositing User: Zainul Mustofa
Date Deposited: 29 Jan 2024 03:20
Last Modified: 29 Jan 2024 03:20
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/214530
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Famidha Nigar Widyana.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2026.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item