Setiawan, Widyartanti and Safarudin Hisyam Tulaeka.,, S.Tr.Kom., MAB (2023) Pengaruh Online Consumer Review Terhadap Trust dan Keputusan Pembelian (Survei Pada Konsumen Produk Skin GameDi Kota Malang). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menjelaskan pengaruh Online Consumer Review terhadap Trust dan Keputusan Pembelian. Penelitian berjenis explanatory research dengan pendekatan kuantitatif. Sample yang digunakan berjumlah 97 responden yang menggunakan produk Skin Game di Kota Malang. Metode pengumpulan data dalam penelitian ini adalah kuesioner. Data yang dikumpulkan dianalisis menggunakan analisis deskriptif dan path analysis menggunakan software SmartPLS 3.0. Hasil analisis pada penelitian ini menunjukkan bahwa Online Consumer Review berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap Trust dan Keputusan Pembelian.
English Abstract
This research aims aims to determine and explain the influence of Online Consumer Reviews on Trust and Purchase Decisions. It is an explanatory research with a quantitative approach. The sample consist of 97 respondents who use Skin Game products in Malang City. The data collection method for this research is a questionnaire. The collected data is analyzed using descriptive analysis and path analysis through SmartPLS 3.0 software. The results of the analysis in this study indicate that Online Consumer Reviews have a positive and significant impact on Trust and Purchase Decisions.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 052303 |
Uncontrolled Keywords: | Online Consumer Review, Trust, Keputusan Pembelian- Online Consumer Review, Trust, Purchase Decision |
Divisions: | Fakultas Ilmu Administrasi > Ilmu Administrasi Bisnis / Niaga |
Depositing User: | Unnamed user with username suprihatin |
Date Deposited: | 19 Jan 2024 04:24 |
Last Modified: | 19 Jan 2024 04:24 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/212409 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Widyartanti Setiawan.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2025. Download (3MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |