The Teaching of English Using Short Video for Vocational High School Students.

Indriana, Kharisma and Agus Gozali, M.Li, (2023) The Teaching of English Using Short Video for Vocational High School Students. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Belajar bahasa Inggris sebagai bahasa asing menjadi tantangan tersendiri bagi pelajar Indonesia. Siswa sering merasa sulit untuk mengembangkan kemampuan bahasa Inggris mereka. Saat ini, penggunaan multimedia yang eye-catching dan bernilai perlu diimplementasikan secara intensif untuk mendukung proses belajar mengajar dalam bahasa Inggris classes. Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan penggunaan video pendeks sebagai media dalam kegiatan belajar mengajar di kelas. Penelitian ini menggunakan metode studi kasus, dengan daftar periksa wawancara dan observasi sebagai instrumennya. Sepuluh pertanyaan kunci dalam wawancara tentang tiga aspek yang menjadi fokus yaitu pengalaman belajar, tantangan, dan manfaat video pendek yang digunakan di kelas dengan enam siswa diambil dengan purposive sampling dan daftar periksa observasi dilakukan pada siswa tahun pertama SMK Negeri 2 Batu di kelas jurusan kimia analisis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penggunaan video pendek di kelas bahasa Inggris menyajikan pengalaman belajar yang menarik dan menyenangkan dengan visual, subtitle, dan suara yang jernih. Video pendek membantu siswa untuk mendapatkan gambaran yang lebih jelas tentang materi sehingga dapat lebih mudah untuk mengingat dan meningkatkan pengucapan mereka, dan membaca, dan memperkenalkan mereka pada banyak kosakata baru. Video pendek dapat menjadi media pembelajaran yang menyenangkan dan bermanfaat bagi siswa yang belajar bahasa Inggris.

English Abstract

Learning English as a foreign language is a challenge for Indonesian students. Students often find it difficult to develop their English skills. At present, the use of eye-catching and valuable multimedia needs to be implemented intensively to support the teaching and learning process in English classes. This research purpose is to describe the use of short videos as the media in teaching and learning activities in the classroom. This research used the case study method, with an interview and observation checklist as the instruments. Ten key questions in the interview about three aspects that were focused on namely learning experiences, challenges, and benefits of short videos used in class with six students taken by purposive sampling and observation checklist were conducted in the first-year students of Vocational High School 2 Batu at analytical chemistry major class. The results of the study show that the use of short videos in English class presented an interesting and enjoyable learning experience with visuals, subtitles, and clear sound. Short video help students to get a clearer picture of the material so it can be easier to remember and improve their pronunciation, and reading, and introduce them to a lot of new vocabulary. Short videos can be a fun and useful learning medium for students learning English.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052312
Uncontrolled Keywords: Learning English, Multimedia, Short Video
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia
Depositing User: maria
Date Deposited: 12 Jan 2024 05:23
Last Modified: 12 Jan 2024 05:23
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/209078
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
KHARISMA INDRIANA.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item