English Teaching and Mastering for Learning with Intellectual Disabilities: A Literature Review.

Infantri, Ilham Rizky. and Alies Poetri Lintangsari, S.S., M.Li (2023) English Teaching and Mastering for Learning with Intellectual Disabilities: A Literature Review. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

English Abstract

The purpose of this research is to find out the challenges and obstacles that arise in teaching through analysis of review papers over the last 10 years with a traditional literature review approach. This study aims at investigating English Teaching and Mastering for Learners with Intellectual Disabilities according to a literature review that the researchers found in a reputable journal. The researcher used traditional literature review. Based on the ten articles analysis, teaching and mastering English for learners with intellectual disabilities have some challenges, obstacles and methods depending on the grade level. Several challenges and obstacles in teaching and mastering have been solved. This study aims to reveal English Teaching and Mastering for Learners with Intellectual Disabilities. Knowing the teaching and mastering process in teaching English for learners with Intellectual Disability is important in order to know what to change from our educational system. Problems inevitably happen in teaching English, especially when teaching learners with disabilities.

Other obstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tantangan dan hambatan yang ada muncul dalam pengajaran melalui analisis review makalah selama 10 tahun terakhir dengan pendekatan tinjauan literatur tradisional. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki Pengajaran dan Penguasaan Bahasa Inggris untuk Pembelajaran dengan Penyandang Intelektual Disabilitas menurut tinjauan Pustaka yang peneliti temukan pada jurnal bereputasi. Peneliti menggunakan tinjauan literatur tradisional. Berdasarkan pada sepuluh artikel analisis, pengajaran dan penguasaan bahasa inggris untuk pelajar penyandang disabilitas intilektual mempunyai beberapa tantangan, hambatan dan cara tergantung pada tingkat kelas. Beberapa tantangan dan hambatan dalam mengajar dan penguasaan telah terpecahkan. Penelitian ini bertujuan untuk mengungkapkan pengajaran Bahasa Inggris dan magister bagi peserta didik penyandang disabilitas intelektual. Mengetahui proses pengajaran dan penguasaan dalam pengajaran bahasa inggris bagi peserta didik dengan disabilitas intelektual penting untuk mengetahui apa yang harus diubah sistem pendidikan kita. Masalah pasti terjadi dalam pengajaran bahasa inggris, khususnya Ketika mengajar siswa penyandang disabillitas.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052312
Uncontrolled Keywords: Pengajaran dan Penguasaan Bahasa Inggris, Siswa dengan Disabilitas Intelectual
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia
Depositing User: maria
Date Deposited: 12 Jan 2024 02:54
Last Modified: 12 Jan 2024 02:54
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/208898
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Ilham Infantri.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item