Recent Students’ Motivation Toward Learning English After the Covid-19 Post-Pandemic

Firmansyah, Bihan and Hamamah, M.Pd., Ph.D. (2023) Recent Students’ Motivation Toward Learning English After the Covid-19 Post-Pandemic. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Pandemi COVID-19 telah memaksa guru EFL untuk menyesuaikan pengajaran mereka secara online. Bukti menunjukkan bagaimana penutupan sekolah yang berlarut-larut mempengaruhi kemampuan siswa dalam belajar EFL. Pengembangan teknik untuk membantu siswa mengganti pembelajaran yang hilang memerlukan pengetahuan ini untuk pembelajaran EFL. Karena alasan ini, memang demikian perlu diketahui lebih detail motivasi siswa belajar EFL di masa pascapandemi zaman. Penting untuk memiliki rencana yang jelas untuk diagnosis individual dan menerapkan program perbaikan. 100 siswa SMA dari sebuah sekolah swasta berpartisipasi. Data untuk penelitian ini dikumpulkan menggunakan laporan mandiri online kuesioner yang mengukur motivasi intrinsik dan ekstrinsik yang dapat mendorong pembelajaran EFL siswa. Hasil penelitian menunjukkan beragam faktor motivasi internal dan eksternal peserta didik seperti keinginan siswa untuk belajar bahasa untuk meningkatkan keterampilan mereka, belajar tentang beragam budaya, kepercayaan, dan sudut pandang, dan sekadar untuk lulus ujian. Jadi, bertindak sebagai penarik atau kekuatan yang menyeret belajar bahasa Inggris. Selain keterbatasannya, hasil penelitian ini juga akan berdampak pada strategi mengajar guru, materi, dan pemilihan media untuk mengurangi learning loss siswa.

English Abstract

he COVID-19 pandemic has compelled EFL teachers to adapt their instruction online. Evidence shows how protracted school closures affect students' ability to learn EFL. The development of techniques to aid students in making up for lost learning would require this knowledge for EFL learning. For this reason, it is necessary to know in greater detail students' motivation to learn EFL in the postpandemic era. It is vital to have a clear plan for individualized diagnoses and to put remedial programs into place. 100 senior high school students from a private school participated. Data for this study were gathered using an online selfreported questionnaire measuring intrinsic and extrinsic motivation which can encourage students’ EFL learning. The results of the study showed a variety of learners’ internal and external factors of motivation such as students‘ desire to learn a language to improve their skills, learn about diverse cultures, beliefs, and viewpoints, and simply to pass their exam. Thus, acting as either pulling or dragging forces of learning English. Besides the limitations, these research results would impact teachers’ teaching strategies, materials, and media selections to reduce students’ learning loss.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 052312
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: maria
Date Deposited: 10 Jan 2024 08:07
Last Modified: 10 Jan 2024 08:07
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/207609
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Bihan Firmansyah.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item