The Influence of Perceived Value Hedonic and Expectation Confirmation and Perceived Value Hedonic on Customer’s Continuous Purchase Intention, Through Satisfaction (Empirical Study on Zodiac Jakarta Customer)

Yohannes, P., Briyan Hasiholan and Prof. Andriani Kusumawati, S.Sos, M.Si, DBA (2023) The Influence of Perceived Value Hedonic and Expectation Confirmation and Perceived Value Hedonic on Customer’s Continuous Purchase Intention, Through Satisfaction (Empirical Study on Zodiac Jakarta Customer). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini didasarkan pada aspek Nilai Hedonic, sebagai strategi pemasaran dengan harapan dapat mendapatkan Pelanggan dan mengonfirmasi perasaan hedonic tersebut sehingga menyebabkan adanya pembelian yang berulang oleh para pelanggan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: (1) Pengaruh Nilai Hedonic terhadap keputusan pembelian yang berulang; (2) Pengaruh Ekspektasi Konfirmasi terhadap Kepuasan Pelanggan; (3) Pengaruh Kepuasan terhadap Keputusan Pembelian yang berulang Jenis Penelitian yang digunakan merupakan jenis penelitian Eksplanatori dengan pendekatan Kuantitatif, Kriteria populasi dalam penelitian adalah Pelanggan Zodiac Jakarta dengan usia minimal 17 Tahun dan sudah membeli produk Zodiac sebanyak 2 kali. Penelitian ini dilakukan dengan menyebarkan kuesioner google form kepada Konsumer Zodiac Jakarta. Teknik pengambilan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah purposive sampling dengan jumlah responden sebanyak 100 orang. Analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah Analisis Deskriptif dan Analisis Jalur. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa (1) Pengaruh Nilai Hedonic mempunyai pengaruh yang signifikan terhadap keputusan pembelian yang berulang; (2) Pengaruh Ekspektasi Konfirmasi mempunyai pengaruh yang signifikan Kepuasan Pelanggan; (3) Kepuasan mempunyai pengaruh yang signifikan terhadap Keputusan pembelian yang berulang. Penelitian ini menyarankan Zodiac Jakarta untuk mempertahankan & meningkatkan kualitas Service yang ditawarkan agar bisa terus meningkatkan Kepuasan pelanggan, karena Variable dari kepuasan pelanggan mempunyai pengaruh yang signifikan agar Para Pelanggan mempunyai intensi untuk terus berbelanja di Zodiac Jakarta

English Abstract

This Research is based on Perceived Value Hedonic aspects, as a marketing strategy with the hope of getting customers and confirming these hedonic feelings so as to cause repeated purchases by customers. This study aims to determine (1) The influence of Hedonic Value on Customer Continuous Purchase Intention; (2) The influence of Confirmation on Customer Satisfaction; (3) The influence of Satisfaction on Continuous Purchase Intention. The type of research used in this study is using Explanatory Research with a Quantitative approach. The criteria for the population in this study are Zodiac Jakarta Customers with a minimum age of 17 years and have purchased Zodiac Jakarta products 2 times. This research was conducted by distributing google form questionnaires to Zodiac Jakarta Customers. The Sampling techniques used in this study was purposive sampling with 100 respondents. The data analysis used in this research is descriptive analysis and path analysis. The results of this study indicate that (1) The influence of Perceived Value Hedonic has a significant influence on Customer’s Continuous Purchase Intention; (2) The influence of Expectation Confirmation has a significant effect on Customer’s Satisfaction; (3) Satisfaction has a significant influence on Customers’s Continuous Purchase Intention. This research suggests Zodiac Jakarta maintain & improve the quality of services offered in order to increasing customer satisfaction, because the variable of customer satisfaction has a significant influence so that customers have the intention to continue shopping at Zodiac Jakarta

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0523030479
Uncontrolled Keywords: Perceived Value Hedonic, Expectation Confirmation, Continuous Purchase Intention, Satisfaction, Zodiac
Divisions: Fakultas Ilmu Administrasi > Ilmu Administrasi Bisnis / Niaga
Depositing User: Endang Susworini
Date Deposited: 09 Jan 2024 06:41
Last Modified: 09 Jan 2024 06:41
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/206331
[thumbnail of DALAM MASA MEMBARGO] Text (DALAM MASA MEMBARGO)
BRIYAN HASIHOLAN YOHANNES.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (3MB)

Actions (login required)

View Item View Item