Chafidon, Muhammad Asep Awaludin Zainal and Prof. Dr. Drs. Margono, and Drs. Sunaryo, (2022) Pengaruh Social Media Marketing Terhadap Purchase Intention Melalui Variabel Mediasi Perceived Value Dan Percived Risk (Studi Pada Konsumen E-Commerce Dengan Sistem Pembayaran Cash On Delivery Pada Market Place Di Malang Raya). Magister thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Pada masa pandemi COVID-19 terjadi peningkatan transaksi e-commerce. Pada tahun 2020 terjadi peningkatan nominal transaksi e-commerce sebesar 29,6% dari Rp 205,5 triliun pada tahun 2019 menjadi Rp 266,3 triliun. Peningkatan penjualan dari e-commerce ini menjadikan produsen salah satu peluang untuk meningkatkan penjualan produknya dengan memanfaatkan jaringan internet untuk mempermudah dalam berkomunikasi dan memasarkan produknya. Penelitian ini membahas bagaimana pemasaran media sosial mempengaruhi niat beli melalui variabel yang dimediasi, yaitu persepsi nilai dan risiko yang dirasakan.Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan explanatory research. Penelitian ini dilakukan secara offline melalui penyebaran kuesioner dan online melalui kuesioner online yang diberikan kepada konsumen market place yang memiliki keinginan untuk melakukan pembelian secara tunai pada pengiriman pada e-commerce tanpa platform pembelian. Penelitian ini dilakukan pada konsumen e-commerce di Malang dengan jumlah respoden 190 responden. Pemasaran media sosial dalam penelitian ini memiliki pengaruh positif terhadap niat beli, nilai yang dirasakan, dan persepsi risiko. Pemasaran media sosial dalam penelitian ini telah terbukti mempengaruhi niat beli yang dimediasi oleh nilai yang dirasakan. Di sisi lain, itu tidak mempengaruhi niat pembelian yang dimediasi dengan risiko yang dirasakan
English Abstract
During the COVID-19 pandemic, there was an increase in e-commerce transactions.In 2020,there was an increase in the nominal e-commerce transactions by 29.6% from IDR 205.5 trillion in 2019 to IDR 266.3 trillion. This increase in sales from e- commerce makes manufacturers one of the opportunities to increase sales of their products by utilizing the internet network to make it easier to communicate and market their products. The research discusses how social media marketing affects purchase intention through mediated variables, namely perceived value and perceived risk. This research used the quantitative approach with explanatory research. This research was conducted offline through the distribution of questionnaires and online through online questionnaires given to market place consumers who have the desire to make purchases in cash on delivery on e-commerce without a purchase platform. This research was conducted on e-commerce consumers in Malang. Social media marketing in this study has a positive influence on purchase intention, perceived value, and perceive risk. Social media marketing in this study has been shown to affect purchase intentions that are mediated by perceived value. On the other hand, it does not affect purchase intentions that are mediated with perceived risk
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Magister) |
---|---|
Identification Number: | :0422020091 |
Uncontrolled Keywords: | social media marketing, purchase intention, perceived value, perceived risk, social media marketing, purchase intention, perceived value, perceived ris |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management |
Divisions: | S2/S3 > Magister Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Bisnis |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 18 Jul 2023 02:13 |
Last Modified: | 18 Jul 2023 02:13 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/201921 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Muhammad Asep Awaludin Zainal Chafidon.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |