Daffa, Muhammad Fathin and Juwita Hayyuning Prastiwi, S. IP., M. IP., and Ahmad Hasan Ubaid, S.IP., M.IP., (2022) STRATEGI MARKETING POLITIK (Studi Kasus Kemenangan Pasangan Mohammad Idris dan Imam Budi Hartono dalam Pilkada Kota Depok 2020 pada Masa Pandemi Covid-19. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini mengkaji tentang strategi marketing politik yang digunakan oleh pasangan Mohammad Idris dan Imam Budi Hartono pada pemilihan umum kepala daerah di Kota Depok Tahun 2020 pada masa pandemi covid 19. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguraikan Kemenangan pasangan Mohammad Idris dan Imam Budi Hartono dalam Pilkada Kota Depok 2020. Metode yang digunakan penulis dalam penelitian ini ialah deskriptif kualitatif dengan pengumpulan data melalui wawancara dan dokumentasi. Serta menggunakan teknik purposive sampling sebagai penentuan informan. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa pasangan Mohammad Idris dan Imam Budi Hartono memanfaatkan strategi marketing politik yang berorientasi dengan strategi pendekatan pasar untuk dapat menyampaikan pesan politik nya kepada masyarakat di tengah pandemi Covid 19 yang melanda saat perhelatan Pilkada Kota Depok 2020. Mulai dari Push Political Marketing, Pass Political Marketing dan Pull Political Marketing dilakukan oleh pasangan Mohammad Idris dan Imam Budi Hartono agar masyarakat mengetahui dengan jelas pesan politik apa yang ingin disampaikan oleh pasangan ini dalam Pilkada Kota Depok 2020.
English Abstract
This research examines the political marketing strategy used by the pair Mohammad Idris and Imam Budi Hartono in the regional head elections in Depok City in 2020 during the Covid 19 pandemic. The victory of the pair Mohammad Idris and Imam Budi Hartono in the 2020 regional head in Depok City election utilized political marketing strategies in each campaign. The method used by the author in this research is descriptive qualitative by collecting data through interviews and documentation. As well as using purposive sampling technique as the determination of informants. The results of this study indicate that the couple Mohammad Idris and Imam Budi Hartono utilized a political marketing strategy that was oriented to a market approach strategy to be able to convey their political message to the community amid the Covid 19 pandemic that hit during the 2020 regional head elections Depok City event. Starting from Push Political Marketing, The Political Marketing Pass and Pull Political Marketing were carried out by the couple Mohammad Idris and Imam Budi Hartono so that the public would clearly know what political message the pair wanted to convey in the 2020 regional head elections in Depok City
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 052211 |
Uncontrolled Keywords: | Strategi Marketing Politik, Pilkada, Pesan Politik-Political Marketing Strategy, Regional Head Election, Political Messages. |
Subjects: | 300 Social sciences > 320 Political science (Politics and government) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Politik |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 09 Jun 2023 03:09 |
Last Modified: | 09 Jun 2023 03:09 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/201288 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Muhammad Fathin Daffa.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (5MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |