Fitrianingsari, - and Ahmad Hasan Ubaid, S.IP., M.IP and Amin Heri Susanto, Lc.,MA.,Ph.D (2022) Strategi Marketing Politik H. Masykur Lukman dalam Pemenangan pemilihan Umum Calon Anggota Dewan Perwakilan Rakyat Daerah Kabupaten Kediri di Tahun 2019. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Calon anggota dewan harus memiliki strategi dalam upaya pemenangan dalam pemilihan umum calon Anggota DPRD. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi politik apa yang diterapkan H. Masykur Lukman mengapa menggunakan strategi tersebut, dan bagaimana penerapanya dalam pemenangan pemilihan umum calon anggota DPRD Kab. Kediri tahun 2019. Analisis identifikasi strategi penulis memahami latar belakang pemilihan Strategi penulis menggunakan teknik analisis SWOT dan diagram SWOT Albert Humphery. Selanjutnya penulis menjabarkan bagaimana penerapan proses strategi marketing politik menurut Niffennegger atau Bauran 4P, guna mendeskripsikan Strategi Marketing Politik H. Masykur Lukman dalam pemilihan umum calon anggota DPRD Kab. Kediri tahun 2019. Adapun metode penelitian ini adalah penelitian deskriptif kualitatif dengan data yang bersumber dari hasil wawancara, dan dokumentasi. Hasil penelitian menyimpulkan bahwa Strategi yang dilakukan H. Masykur Lukman sesuai diagram SWOT adalah Competitive Stategic karena menggambarkan Kekuatan yang mumpuni namum dalam acaman yang kuat sehingga strategi kompetitif ini mengharuskan H. Masykur membuat inovasi tawaran baru sebagai diversifikasi guna mengatasi ancaman. yang kemudian diversifikasi dicitrakan dan termanifestasikan pada promosi dan harga dalam proses marketing politiknya, hingga menjadi sisi mendukung dalam kemenangan H. Masykur Lukman.
English Abstract
Candidates for council members must have a strategy in an effort to win the general election for DPRD member candidates. The purpose of this study was to find out what political strategy was implemented by H. Masykur Lukman, why used this strategy, and how it was applied in winning the general election for candidates for Members of the Regional People’s Legislative Assembly for the Kediri Regency in 2019. Analysis of the identification of the author's strategy to understand the background of the selection of the author's strategy using Albert Humphery SWOT analysis techniques and SWOT diagrams. Next, the author describes how the political marketing strategy process is implemented according to Niffennegger or the 4P Mix, in order to describe H. Masykur Lukman's Political Marketing Strategy in the general election for candidates for Members of the Regional People’s Legislative Assembly for the Kediri Regency in 2019. The research method is a qualitative descriptive research with data sourced from interviews and documentation. The results of the study concluded that the strategy carried out by H. Masykur Lukman according to the SWOT diagram is Competitive Strategic because it describes strong strength but in a strong threat so that this competitive strategy requires H. Masykur to make new innovative offers as diversification to overcome threats. which was then diversified in the image and manifested in promotions and prices in the political marketing process, so that it became a supporting side in H. Masykur Lukman's victory.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 052211 |
Uncontrolled Keywords: | Strategy, Political Marketing, Legislative Elections -Strategi, Marketing Politik, Pemilihan umum Legislatif |
Subjects: | 300 Social sciences > 320 Political science (Politics and government) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Politik |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 08 Jun 2023 07:34 |
Last Modified: | 08 Jun 2023 07:34 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/201186 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
FITRIANINGSARI.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (7MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |