Putri, Ega Iriane and Dr. Ir. Maria Bernadetha Theresia Mitakda,, - (2022) Penerapan Analisis Jalur Terhadap Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Tingkat Kepuasan Nasabah Pada Bank Btn Kc. Mataram. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Bisnis perbankan merupakan bisnis kepercayaan, oleh karena itu sistem pengelolaannya harus berdasarkan prinsip kehati-hatian agar kesehatan perusahaan tetap terjaga untuk kepentingan masyarakat dan nasabah. Keberadaan bank sangat penting dalam menopang dan membantu meningkatkan perekonomian. Pertumbuhan ekonomi yang terus berkembang membutuhkan keberadaan bank untuk melayani masyarakat. Meningkatkan kepuasan pelanggan ada beberapa aspek yang perlu diperhatikan, seperti kualitas pelayanan. Kualitas pelayanan suatu bank secara tidak langsung akan memberikan kepuasan kepada nasabahnya. Berdasarkan permasalahan diatas, untuk mengetahui faktor-faktor yang mempengaruhi tingkat kepuasan nasabah Bank BTN KC. Mataram dapat diimplementasikan dengan analisis jalur. Maka dalam penelitian ini ingin mengetahui faktor apa saja yang mempengaruhi tingkat kepuasan nasabah Bank BTN KC. Mataram dengan menggunakan Path Analysis. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh langsung dan tidak langsung faktor-faktor yang mempengaruhi tingkat kepuasan nasabah Bank BTN KC. Mataram.
English Abstract
The banking business is a business of trust, therefore the management system must be based on the principle of prudence so that the health of the company is maintained for the benefit of society and customers. The existence of a bank is very important in sustaining and helping to improve the economy. Economic growth that continues to grow requires the existence of banks to serve the community. Improving customer satisfaction there are several aspects that need attention, such as service quality. The service quality of a bank will indirectly provide satisfaction to its customers. Based on the problems above, to find out the factors that influence the level of customer satisfaction of Bank BTN KC. Mataram can be implemented with path analysis. So in this study we want to know what factors influence the level of customer satisfaction of Bank BTN KC. Mataram by using Path Analysis. This research was conducted to determine the direct and indirect effects of factors that influence the level of customer satisfaction of Bank BTN KC. Mataram.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 052209 |
Uncontrolled Keywords: | Bank BTN, Analisis Jalur, Analisis Kepuasan Pelanggan, Bank BTN, Path Analysis, Customer Satisfaction Analysis. |
Subjects: | 500 Natural sciences and mathematics > 519 Probabilities and applied mathematics > 519.5 Statistical mathematics |
Divisions: | Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam > Statistika |
Depositing User: | PKN 03 UB |
Date Deposited: | 08 Jun 2023 02:46 |
Last Modified: | 08 Jun 2023 02:46 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/201155 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Ega Iriane Putri.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (3MB) |
Actions (login required)
View Item |