Bahasuan, Muhammad Thufail and Titi Ayu Pawestri, S.T., M.T and Dimas Fakhruddin, S.ST., M.Ds (2022) Perancangan Video Explainer Iklan Produk Parfum “The Loville” Dengan Pendekatan Interaksionisme Simbolik. Diploma thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
The Loville merupakan produk yang befokus pada penjualan parfum, berdiri sejak 20 Oktober 2021. Video explainer merupakan salah satu media yang dapat menjadi sarana bentuk promosi produk parfum The Loville. Lalu pendekatan yang akan digunakan dalam video explainer ini sendiri ialah pendekatan dengan interaksionisme simbolik sebagai sarana interaksi antara video dengan konsumen. Interaksionisme simbolik merupakan pendekatan penting dalam sosiologi. Interaksionisme simbolik memiliki perspektif khusus dan orientasi metodologis. Seperti pendekatan lain dalam penelitian kualitatif, interaksionisme simbolik lebih berfokus pada aspek subjektif kehidupan mikrososial daripada aspek makroobjektif tatanan dan sistem sosial. Terdapat beberapa tahapan dalam pendekatan interaksionisme simbolik yang telah dilakukan oleh penulis dalam perancangan video explainer diantaranya yaitu, big ide, keyword, research, visual conncept dan implementations. Pada tahap big idea peneliti menentukan sesuai dengan data yang telah didapatkan dalam menentukan menentukan visual. Pada tahap keyword penulis mencari kata kunci untuk mngerucutkan ide. Pada tahap research, penulis peneliti mencari referensi yang telah disesuaikan dengan data yang telah didapatkan. Pada tahap visual concept, peneliti melakukan penentuan konsep Visual iklan yang dapat terlihat secara keseluruhan. Dimulai dari color grading, motion, dan animasi apapun yang akan dipakai tidak akan keluar dari sistem visual. Setelah itu tahap implementation yang merupakan tahap implementasi visual menggunakan software Adobe After Effect, Illustrator, Premiere Pro dan Blender. Hasil dari penelitian ini adalah berupa video Explainer 3D yang dirancang sesuai dengan kebutuhan pengguna dan perusahaan The Loville.
English Abstract
The Loville is a product that focuses on selling perfume, which was established on October 20, 2021. An explainer video is one of the media that can be used as a form of promotion for The Loville perfume products. Then the approach that will be used in this explainer video itself is an approach with symbolic interactionism as a means of interaction between the video and consumers. Symbolic interactionism is an important approach in sociology. Symbolic interactionism has a specific perspective and methodological orientation. Like other approaches to qualitative research, symbolic interactionism focuses more on the subjective aspects of microsocial life than on the macroobjective aspects of social orders and systems. There are several stages in the symbolic interactionism approach that has been carried out by the author in designing explainer videos including big ideas, keywords, research, visual concepts and implementations. At the big idea stage the researcher determines according to the data that has been obtained. Big idea is the main thing and as a benchmark in determining visuals. At the keyword stage, the writer looks for keywords to narrow down ideas. At the research stage, the researcher is looking for references that have been adjusted to the data that has been obtained. At the visual concept stage, the researcher determines the visual concept of the advertisement that can be seen as a whole. Starting from color grading, motion, and any animation that will be used will not leave the visual system. After that, the implementation stage, which is the visual implementation stage, uses Adobe After Effects, Illustrator, Premiere Pro and Blender software. The results of this study are in the form of a 3D Explainer video that is designed according to the needs of users and The Loville company.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Identification Number: | 0522170053 |
Uncontrolled Keywords: | Video Explainer, Interaksonisme Simbolik, 3D, Parfum, Video Explainer, Symbolic Interactionism, 3D, Perfume. |
Divisions: | Program Vokasi > Mitek |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 24 May 2023 03:48 |
Last Modified: | 24 May 2023 03:48 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/200205 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Muhammad Thufail Bahasuan.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (4MB) |
Actions (login required)
View Item |